داوودزی: جمع کرزی در انتخابات

داوودزی: جمع کرزی در انتخابات ۲۰۱۴ نامزد خواهد داشت
سفیر افغانستان در پاکستان - که از نزدیکان رئیس جمهور کرزی به شمار می رود - می گوید که در جمع افرادی قرار دارد که توسط رئیس جمهور رهبری می شوند
محمد عمر داوود زی، سفیر افغان در اسلام آباد ...
و یکی از نزدیکان رئیس جمهور افغانستان، میگوید که او عضو "جمعی" است که حامد کرزی آنرا رهبری می کند. او افزود "من به یک جمع سیاسی تعلق دارم که در راس آن حامد کرزی رییس جمهور افغانستان قرار دارد. طبیعی است که این گروه بعد از ختم دور دوم ریاست جمهوری آقای کرزی، کاندیدی از جانب خود خواهد داشت. هرکسی را که این جمع تعیین کند من با افتخار حامی آن خواهد بود."

رئیس جمهور کرزی تا حال بصورت واضح از نامزد مورد نظر اش در انتخابات سال ۲۰۱۴ نام نبرده اما گفته است که رئیس جمهور آیندهء افغانستان باید یک شخص "مسلمان، وطن دوست و مجاهد" باشد.

عمر داوودزی میگوید ریاست جمهوری افغانستان و سایر گروه های سیاسی برای ایجاد یک اجماع ملی برای انسجام مسایل بزرگ ملی، به شمول انتخابات ریاست جمهوری، گفتگوهای انجام داده است.

انتخاب کرزی

یک روزنامه هندی گزارش داده است که عمر داوودزی و حنیف اتمر، وزیر پیشین داخله افغانستان، از همین حالا رقابت ها برای انتخابات ریاست جمهوری آینده را آغاز کرده اند.

داوودزی و اتمر در باره کاندید شدن شان در انتخابات ریاست جمهوری سال۲۰۱۴، تا حال حرف نه زده اند.

نادر نادری، رئیس بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان، به رادیو آشنا گفت که گفتگوها میان گروه های سیاسی برای تعیین نامزدان ریاست جمهوری، یک امر مطلوب است. نادری می گوید "در هر پروسۀ سیاسی گفتگو ها و چانه های سیاسی میان کسانی که محور های اصلی این پروسه می باشند و یا تصور می شود که حوزه های بزرگتر انتخابی را در اختیار دارند، صورت می گیرد."

گمانه زنی ها در باره نامزد مورد نظر حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان، از محمود کرزی، برادر رئیس جمهور، گرفته تا اشرف غنی احمدزی، رئیس کمیسیون انتقال، وجود داشته است.
رای پشتون ها

روزنامه هندو نوشته است که تعیین رئیس جمهور آینده افغانستان بیشتر وابسته به تفاهم میان شخصیت ها و گروه های سیاسی/قومی است تا به آرای مردم.

در حالی که گفته می شود رئیس جمهور آینده احتمالاً پشتون تبار خواهد بود - چیزی که به صورت سنتی در ساختار قدرت در افغانستان معمول بوده است - اشتراک وسیع پشتون ها در انتخابات، به دلیل مشکلات امنیتی در بیشتر ولایات جنوبی و جنوب شرقی، مبهم به نظر میرسد.

اگر چه نادر نادری میگوید نهادهای امنیتی تلاش خواهد کرد تا فرصت رای دهی را در تمام مناطق ناامن کشور فراهم کند، اما تهدیدات طالبان در گذشته از مشارکت مردم در انتخابات کاسته بود.

مذاکرات صلح با طالبان، فرصتی دیگری است که حکومت افغانستان تلاش می ورزد از آن طریق تهدیدات به انتخابات را مرفوع سازد


المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

رهبر طلبالبان رژيى فعلي ر ا معامله گر خواند