سیاست،اخباردر جهان

از سایر رسانه ها:روسيه ميزبان سران سازمان پیمان امنیت جمعی /اوباما «شخصیت برگزیده سال» مجله تایم شد / یک مقام ارشد وزارت امورخارجه آمریکا استعفا داد/نگرانی یا تکتیک سیاسی پاکستان در قبال افغانستان؟19/ برخی سفرای ما بالاتر از ۷۵ سال سن دارند/ رییس‌جمهور آلمان در کابل: هنوز به هدف نرسیده‌ایم/مقامهای افغان قتل ظاهر آرمانی هنرپیشه سینما را تایید کردند/توازن جنگ در افغانستان به نفع امریکا و متحدان آن تغییر کردکابل لست طالبانی را که علاقمند صلح اند به سازمان ملل می فرستد//


سرشماری پیروان ادیان جهان
19.12.2012, 11:18
© عکس: SXC.hu
در گزارش تحقیقاتی "ادیان جهان و گسترش آن" که توسط تحلیگران انجمن دین و زندگی عمومی در مرکز تحقیقات پیو تهیه شده است، آمده است، که بزرگترین گروه پس از مسیحیان و مسلمانان "متعلق به گر...وه های مذهبی نمی باشد، بلکه به اتئیست ها (ملحدان) که تعدادشان به یک میلیارد می رسید، می باشد.

به گفته کارشناسان، تعداد پیروان دین مسیحی کاتولیک رم به 2.2 میلیارد می رسد که این رقم 31،5 فیصد جمعیت جهان را تشکیل می دهد و تعداد پیروان دین مسیحی ارتدوکس به 37 فیصد می باشد که این رقم 12 فیصد جمعیت جهان را تشکل می دهد و در مقام نخست فهرست ادیان جهان قرار گرفت.

دین اسلام در جایگاه دوم فهرست ادیان جهان قرار گرفت. تعداد پیروان دین اسلام در سال 2011 به 1،6 میلیارد که 23 فیصد جمعیت جهان می باشد، رسید و اکثر پیروان دین اسلام سنی می باشند و 10 -13 فیصد از این رقم شیعه می باشند.

علاوه براین، تعداد اتئیست ها (بی خدایان) در جهان به 1،1 میلیارد که 700 میلیون آن در چین،72 میلیون در جاپان و 51 میلیون این محلدان در امریکا زندگی می کنند.

حدود 405 میلیون نفر در سراسر جهان به ادیان بومی اعتقاد داردند
چهار تن از مهاجمان در میدان هوائی پاکستان تروریستهای قفقاز شمالی میباشند

20.12.2012, 00:03
میان افتخار حسین وزیر اطلاعات ولایت خیبر پشتونخوا روز چهار شنبه در کانال تلویزیونی جیو نیوز گفت که در حملات که چند قبل بالای میدان هوائی و قوا هوای در پشاور پاکستان صورت گرفت, چهار تن تروریستان باشندگان قفقاز شمالی میباشند. در اثر حمله تروریستان در روز شنبه 5تروریست و 4 تن اهالی به قتل رسیدند و تقریباً 50 تن زخمی شدند. در بین 5 تروریست 2 تن چی چنی و 3 تن پاکستانی میباشند.در عملیت ضد ترور در یکی از نواحی شهر پشاور 3 تن تروریست به قتل رسید و دو تن خود را انفجار دادند. در بین این پنج تن تروریست یک تن داغستانی, بک تن چی چینی و همچنان اتباع پاکستانی, قرغزستانی و ازبکستانی میباشند. او اظهار داشت که دلایل هویت تروریستهای روسی در این حملات ترورستی وجود دارد
 
پاریس هم به سازماندهی مذاکرات بین کابل و طالبان پرداخته است

 مسکو ۲۰ : ۲۰ دوشنبه ۲۸ قوس ۱۳۹۱ / ۱۸ دسمبر ۲۰۱۲ رادیو صدای روسیه
پاریس در برقراری تماس بین حکومت افغانستان و مخالفین مسلح دست زده است. در این هفته قرار است در اطراف پاریس ملاقات نمائندگان مقامات کابل و جنبش طالبان دایر گردد که به گفته لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه موضوع اساسی آن آینده افغانستان میباشد.
جغرافیای ملاقات نمایندگان رسمی دولت کابل با مخالفین مسلح گسترش مییابد. علاوه بر قطر حالا یک بنیاد برای مذاکرات بین مقامات کابل و طالبان در باریس پیدا میشود. این ملاقات از طرف نهاد تحقیقات ستراتیژیکی فرانسه سازماندهی میگردد. به این ماناست که این ملاقات جنبه رسمی ندارد.
به این دلیل این سوال بسیار مهم است که ایا این ملاقات غیررسمی به حکومت کابل چه ارزش دارد؟
به نظر نصرالله ستانکزی، پروفسور حقوق بین المللی پوهنتون کابل هر نوع ملاقاتی که شرایط واقعی را برای مذاکرات عینی فراهم میسازد، مفید میباشد:

ملاقات در پاریس یک سلسله خصوصیات با خود دارد. معلوم میشود که این ملاقات به شکل مذاکرات نه، بلکه به شکل بحثها صورت میگیرد که در آن 20 نفر شرکت میورزند. فرانسه از افشا نمودن نام های شرکت کنندگان خودداری نموده است. اما معلوم است که آنها دوعت نامه خاص را بدست آورده اند. مفهوم سازمان دهندگان این ملاقات مبتنی بر این است تا به شرکت کنندگان امکان صحبتهای آزاد را بسیه نمائد. گفته میشود که هر که نان دهد، فرمان دهد. ولی مهم این است که چنین چهارچوب ملاقات چقدر موثر باشد؟ نصرالله ستانکزی درباره ابراز نظر نموده میگوید:

به طور کلی میتوان گفت که مفکوره ملاقات در پاریس با ارزش است. چون هم حکومت افغانستان و هم مخالفان مسلح باید از مدتها پیش به چنین شکل تماسها می پرداختند.
با این همه، ذبیح الله مجاهد نمائنده طالبان اظهار داشته است که موضوع بحث در پاریس مذاکرات سیاسی نیست. به گفته وی، ما میخواهیم که جهان اهداف ما را بشنود.
جهان نیز اماده میباشد که طالبان را بشنود. اما صحبت ها در پشت پرده صورت میگیرد. به نظر میرسد که سازماندهندگان میخواهند نخست شرکتگنندگان این ملاقات جمع کنند و به آنها امکان گفتگو آزاد فراهم بسازند و بعد از آن بگذار که آنها راجع به ارمانهای خود صحبت نمایند.
سفر اوباما به روسیه


18.12.201, 16:16
یوری اوشاکوف دستیار رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه اظهار داشت که ممکن بارک اوباما رئیس جمهور امریکا در ربع اول سال 2013 عازم روسیه شود. اوطی سخنرانی در محضر ژورنالستان اظهار داشت که رئیس جمهور روسیه پیر...وزی بارک اوباما را در دور دوم ریاست جمهوری امریکا تبریک گفت و بار دیگر از رئیس جمهور امریکا دعوت نمود تا به روسیه تشریف بیاورند.

دستیار رئیس جمهور روسیه یادآور شده گفت:«ما مذاکرات وسیع را در مورد سفر رسمی اوباما انجام میدهیم، ضرور است تا زمان مذاکرات تعیین گردد».
 

از مسوده قانون اساسی نو مصر 59% رای دهندگان حمایت نمودند
اخبار, در جهان, سياست,
عکس.APE
طبق اطلاعات اولیه مرحله اول همه پرسی از مسوده قانون اساسی نو مصر 59% رای دهندگان حمایت نمودند. این معلومات را رسانه های محلی به اساس نتائیج شمارش ارا...
در حوزه های رایدهی 10 ولایت کشور خبر دادند. در همه پرسی مردم بصورت بی سابقه فعالانه شرکت ورزیدند. مردم 3 – 4 ساعت در نوبت انتظار میکشیدند. در نتیجه دو بار زمان رای دهی تمدید گردید و به جای 11 ساعت پلان شده 16 ساعت دوام نمود. در طول روز صدها تخلف راجستر شده و یک ونیم هزار پروتوکول ترتیب شده است. معلومات رسمی نتائیج همه پرسی در تاریخ 23 دسمبر اعلام خواهند شد، وقتیکه نتائیج همه پرسی مرحله دوم که 17 ولایت را در بر خواهد گرفت، بررسی شوند



پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک به طور رسمی وارد اجرا میشود
5.02.2011, 11:24
روز شنبه روسیه و ایالات متحده به طور رسمی به اجرای پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت) می پردازند. انتظار می رود، سرگی لاوروف و هیلاری کلینتون وزرای امورخارجه روس...ی
ه و ایالات متحده طی یک دیدار اسنادی توسط پارلمان به تصویب رسیده است، در مونیخ رد و بدل نمایند. وزارت امور خارجه روسیه معتقد اند، که این قرار داد، پایه و اساس روابط جدید و با کیفیتی را میان روسیه و ایالات متحده در زمینه بنیاد گذاری استراتژیک و امنیت متقابل و جهانی تاثیر منحصر به فردی دارد. قرارداد کاهش تسلیحات استراتژیک 8 اپریل سال گذشته توسط دمیتری مدویدوف و باراک اوباما روسای فدراسیون روسیه و ایالات متحده در پراگ به امضا رسید. در این قرارداد آمده است، که طی هفت سال از زمان اجرا این سند، میزان سلاح های هسته ای طرفین به یک سوم کاهش یابند. همچنین این قرارداد جایگزین پیمان سابق دو کشور، که مدت اجرای آن در تاریخ 5 دسامبر 2010 به پایان رسید، میباشد

منبع خبر:© Коллаж: «Голос России




المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

رهبر طلبالبان رژيى فعلي ر ا معامله گر خواند