کنفرانس مطبوعاتی رئیس جمهور ولادیمیر پوتین

کنفرانس مطبوعاتی رئیس جمهور ولادیمیر پوتین
 
عکس: РИА Новости
 
رئیس جمهور ولادیمیر پوتین ثبات را مهمترین شرط انکشاف بعدی کشور میداند. او در این باره در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو اعلام داشت که با شرکت بیش از یک هزار ژورنالیست از تمام مناطق کشور برگزار گردید. رئیس جمهور قبل از پاسخ به سوالات ژورنالیستان انکشاف اقتصادی کشور را در سال روبه اختتام نتیجه گیری نمود.
ولادیمیر پوتین گفت: " عمده ترین شاخص های انکشاف اقتصادی – رشد محصول ناخالص ملی می باشد. طی جنوری – اکتوبر این رشد به 3.7% رسیده است. این اندکی کمتر نسبت به سال گذشته است، ولی من میخواهم تذکر دهم که در زمینه رکود در ناحیه اروپایی، در زمینه کاهش سرعت رشد اقتصادی در امریکا و حتی کاهش معین سرعت رشد در چین، بصورت کل میتوان این نتیجه را خوب توصیف نمود. انچه که به تورم پولی مربوط میگردد، در سال گذشته طی 20 سال در پائینترین سطح قرار داشت. امسال اندکی بالا رفته و به 6.3% رسیده، لیکن عملاً در همان ارقام باقی مانده است.
اکثریت سوالات که از پوتین پرسیده شدند به زندگی داخلی روسیه مربوط میشدند. ولی سیاست خارجی نیز از محدوده معاشرت رئیس دولت با ژورنالیستان خارج نه ماند. منجمله بر موضوع بحران سوریه تماس گرفته شد. رئیس جمهور پوتین معتقد است که تعویض رژیم سوریه از طریق نظامی برای مردم سوریه و منطقه بصورت کل موثر نخواهد بود. او منجمله اظهار داشت:
" ما در باره سرنوشت رژیم اسد نگران نیستیم، ما میدانیم که در انجا چه میگذرد، که خانواده 40 سال در قدرت قرار دارد. بدون شک، تحولات لازم اند. ما را چیزی دیگر نگران می سازد و ان اینکه اینده چه خواهد شد؟ ما اصلاً نمیخواهیم، تا اپوزیسیون فعلی، بعد از مبدل شدن به قدرت، مبارزه با حکومت فعلی را که در اپوزیسیون قرار میگیرد، اغاز کند و این کار برای ابد ادامه یابد. واضح است که ما به موضع روسیه در این منطقه علامندی داریم> ولی ما علاقمندی بیشتر به منافع خود نداریم که در انجا بدون ان زیاد نیستند. ما خواستار انیم، تا چنان وریانت حل مساله پیدا شود که منطقه و این کشور را از تجزیه و جنگ دوامدار داخلی رهایی بخشد. مضعگیری ما این نیست، تا به هرقیمتی رژیم اسد را بر سر قدرت نگاه داریم.. موضعگیری ما اینست، تا ابتدا مردم باهم به توافق برسند که در اینده چگونه خواهند زیست، امنیت انها و شرکت انها در اداره دولتی چگونه تامین خواهد شد. بعد از ان نظم موجود را مطابق این توافقات تغییر دهند.
ولادیمیر پوتین با مثال اوردن لیبیا جهت اجتناب از تکرار اشتباهات دعوت بعمل اورد و یاداوری نمود که کشور بعد از مداخله مداخله گران ازهم فرو می پاشد، برخوردها بین اقوام ادامه دارد و مساله تا قتل سفیر امریکا رسید. رئیس جمهور روسیه یاداوری نمود که روسیه با تکرار سناریوی لیبیا در سوریه مخالف است

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

رهبر طلبالبان رژيى فعلي ر ا معامله گر خواند