گلبدين كوچ اجباري و نسل كشي تهديد كر





گلبدین حکمتیار، هزاره ها را مستقیم به نسل کشی و کوچ اجباری تهدید کرد

چهار شنبه 7 اوت/ آگوست 2013بوسيله‌ى کابل پرس خبری
کابل پرس: گلبدین حکمتیار از رهبران اشغالگر افغان در تازه ترین پیام خود به هزاره ها تاخته و مستقیم آن ها را به نسل کشی، کوچ اجباری و غصب زمین های شان تهدید کرده است. در این پیام که به زبان پشتو در سایت رسمی وی آمده، بر دروغ هایی تاکید شده که در بیش از یک قرن حاکمان افغان با اشغال سرزمین های غیر افغانستان ساخته و پرداخته اند. او در این پیام هزاره ها را اقلیتی می داند که در ولایاتی همچون دایکندی جمعیتی کمتر از اولسوالی های جنوبی دارد و در عین حال بخش های مختلف مانند اقتصاد، بانک ها، شرکت ها، وسایل مخابراتی، موسسات نشراتی و رسانه های تصویری و صوتی در اختیار آنان است. حکمتیار می گوید همه ادارات و اختیارات ملکی و نظاامی هزاره جات ، به هزاره ها سپرده شده ، والی های، فرماندهان، مامورین ملکی، مسولان امنیتی، مکاتب، دانشگاه ها، استادان، قاضیان ... در دست هزاره ها است و بدون شیعه کسی دیگری به چشم نمی خورد.

گلبدین حکمتیار در بخش دیگری از پیام خود گفته است که گروه تحت الحمایه آمریکایی ها کوچی ها را تحریک کرده که همه زمین های پشتون ها را غصب کنند، آنها را نگذارند که به مناطق شان بروند و زمین های شان را تصاحب کنند، کوچیان را نمی گذارند که به چراگاه های شان بروند، از طرف نیروهای امنیتی آنها بر کوچیان حملات انجام می شود و از منطقه کشیده می شوند، نیروهای ویژه امریکایی از همین هزاره ها ساخته شده بود که جنایات وحشیانه آنها در میدان وردک همه دنیا را به لرزه آورد و کرزی را مجبور کرد که باید بگوید که تا یک هفته کوچی از منطقه خارج شوند و به وزارت دفاع امر کرد که آنها را خلع سلاح کند.
این گفته های حکمتیار در حالی در سایت رسمی وی نشر شده که همه ی شواهد و اسناد مخالف آن را ثابت می کند. با توجه به جنایات گسترده ی گلبدن حکمتیار و گروه های شریک وی همچون طالبان و نیز بیش از دو قرن جنایات سیستماتیک حکومت های اشغالگر افغان (نسل کشی، برده داری، کوچ اجباری، غصب زمین و ..)که از همیشه از کوچی ها به عنوان سربازان خود استفاده کرده اند، گفته های حکمتیار تهدید آشکار مردم هزاره به نسل کشی و کوچ اجباری محسوب می شود.

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد