آیا حکمتیار، کرزی دیگری برای ارگ خواهد بود؟




آیا حکمتیار، کرزی دیگری برای ارگ خواهد بود؟
تفاوت ها و شباهت های حامد کرزی و گلبدین حکمتیاری که احتمال ریاست جمهوریش هم می رود در کجا است که از کالبد وی منجی دیگری برای ارگ ساخته اید؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۲    ۱۳۹۶/۲/۱۲کد خبر: 132553منبع: پرینت 
این روزها شاهد و ناظریم که مردم و مسوولانی که دنباله رو و مرغ مقلد بوده و هستند همه یک صدا و تحت تاثیر جو تبلیغاتی از گشت و گذار خانه به خانه و شهر به شهر حکمتیار و برای جا نماندن از قافله ی نوکران و جاکرانش به به و چه چه می کنند و خوش خدمتی می نمایند انگار نه انگار تا پیش از این با همان اتحاد نابجا به سرکوبش می پرداختند.

غافل از اینکه در موقعیت کنونی افغانستان هیچکسی نمی تواند بدون پشتوانه خودکامه های غرب یا زیاده خواهان شرق به قدرت برسد و در اریکه ی قدرت باقی بماند؛ از این رو باید دید گلبدین حکمتیار چه برگ برنده ای در چنته دارد که مدعیان پیش از این نداشتند؟ و البته این تازه آغاز ماجرا است.

مگر نه اینکه بسیاری از خاینان ملی و شرکای دزد و رفقای قافله که یا به خارج از کشور گریخته اند یا همچنان آزادانه و بی قید در کابل راه می روند با شعار آبادانی و جبران گذشته آمده بودند ولی در باتلاق و منجلاب فساد قدرت و ثروت و مطالبات بیگانگان و باداران پشت پرده گرفتار شدند؟

به عبارت دیگر، فرق رهبران جهادی و سران احزاب و به طور کلی چهره های شاخص سیاسی قبل و بعد از به قدرت رسیدن و وارد یدنه ی حکومت شدن ایشان در این است که پیش از آن کورکورانه و ناآگاهانه مزدوری بیگانه را می کردند ولی پس از آن با شناخت و اجبار از بادار خود مامور بودند و معذور.

همچون حامد کرزی که تا زمان 13 ساله ی ریاست جمهوری خود در دوره های موقت و انتقالی و مشروع و نیمه مشروع هرگز لب به سخن نگشود یا نتوانست بگشاید اما در واپسین روز های ترک ارگ و پس از آن، بارها اعتراف کرده و اذعان داشته که چاره ای جز قبول بی چون و چرای اوامر امریکایی ها چه در زمان انتخابات دوره دوم و چه در ماجرای زندانیان بگرام و چه در عقد قراردادهای ننگین ناتو و امثالهم نداشته است.

آیا قدرت های همسایه و جهان که تا دیروز حکمتیار را دشمن شماره یک حکومت و یک تروریست خطرناک تحت تعقیب می شناساندند و امروز از وی یک چهره ی تازه و کارامد برای تحقق آرمان های ملی ساخته اند؛ نمی توانند این تیاتر خیابانی را بگونه ای کارگردانی کنند که در نهایت همه چیز همچون گذشته و همچون همیشه به نفع منافع خودشان تمام شود؟

با این همه باید از مخالفان پیشین و حامیان کنونی رهبر حزب اسلامی پرسید و نهادهای مدنی را به تامل واداشت که تفاوت ها و شباهت های حامد کرزی و گلبدین حکمتیاری که احتمال ریاست جمهوریش هم می رود در کجا است که از کالبد وی منجی دیگری برای ارگ ساخته اید؟

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد