حضور مشاوران روسي درساحه طالبان




۰
+-
۹۶/۰۳/۰۳ :: ۱۲:۴۱

اظهارت ضدونقیض از حضور مشاوران روس در مناطق تحت کنترل طالبان

خبرگزاری فارس: اظهارت ضدونقیض از حضور مشاوران روس در مناطق تحت کنترل طالبان

در حالی که برخی مقامات افغانستان اعلام می‌کنند که مشاوران روسیه در صفوف طالبان دیده شده‌اند، سفارت روسیه در کابل با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حضور مشاورین روسیه در مناطق تحت کنترل طالبان کذب است.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، در حالی که برخی مقامات افغانستان اظهار می‌دارند که مشاوران روس در صفوف طالبان دیده شده‌اند، سفارت روسیه در کابل با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حضور مشاوران روسیه در مناطق تحت کنترل طالبان کذب است.
اخیراً «غلام فاروق سنگری» فرمانده امنیت ولایت ارزگان، «ولی محمد احمدزی» فرمانده ارتش  215میوند در هلمند و «عبدالرازق آخندزاده» فرماندار کجکی و «اکرام الدین سریع» فرمانده امنیتی بغلان ادعا کردند که مشاوران روسیه در صفوف طالبان دیده شده اند. این خبر از سوی مقامات دولت وحدت ملی تایید نشد.
سفارت روسیه در کابل با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حضور مشاوران روس در مناطق تحت کنترل طالبان کذب محض است.
در این اطلاعیه آمده است که اتهام‌های مطرح شده توسط این مقام‌ها و مسؤلان محلی مبنی بر این که دولت روسیه مشاورین خود با ظاهر اروپایی و ملبس به یونیفرم نظامی را برای حمایت از طالبان به افغانستان اعزام کرده، کذب است.
سفارت روسیه خاطرنشان کرد که عبدالرازق فرمانده امنیت قندهار نیز بدون این که شواهدی ارایه کند گفته است که روسیه به گروه‌های مخالف مسلح از جمله طالبان کمک تسلیحاتی می‌کند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است که یک منبع آگاه امنیتی افغانستان که از مدارک و شواهد مبنی بر حمایت روسیه از طالبان سخن گفته است، نادرست و این مدارک اصلا وجود ندارد.
در اطلاعیه سفارت روسیه تصریح شده که طرح این موضوع فرمایشی و بیشتر برای خودنمایی و در مغایرت با نظر مقام‌های رسمی دولت  افغانستان صورت می گیرد، در حالی که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان این موضوع را تایید نکرده و ریاست اجرائیه دولت افغانستان نیز گفته که اطلاعاتی مبنی بر اثبات این ادعا در دسترس ندارد.
سفارت روسیه گفته است که بار دیگر تکرار می‌کند اتهام‌های مطرح شده مبنی بر حمایت مالی و مادی طالبان توسط روسیه مطابق با واقعیت‌های نیست و آن را بی‌اساس می‌داند.

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد