حقوق زنان داري ارزش جهاني است

 

وزارت خارجه ایران: حقوق زنان جزو ارزش‌های جهان‌شمول محسوب شود

۸صبح، کابل: سخنگوی وزارت خارجه ایران در پاسخ به‌ پرسشی در مورد آموزش زنان در افغانستان زیر حاکمیت طالبان، گفته است که حقوق زنان جزو ارزش‌های جهان‌شمول محسوب شود.

خبرگزاری ایرنا روز دوشنبه، ۳ اسد، به نقل از ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، گزارش داده است که او در یک نشست خبری در پاسخ به پرسشی در مورد آموزش زنان و دختران در افغانستان زیر حاکمیت طالبان گفته است که حقوق زنان جزو ارزش‌های جهان‌شمول محسوب شود.

او افزوده است که در حوزه دینی و اسلامی بر ارزش‌های حقوقی و انسانی به‌‌ویژه در بحث حقوق زنان تاکید شده است.

کنعانی تصریح کرده است که حقوق زنان جزو ارزش‌های جهان‌شمول محسوب شود و موضع ایران در این زمینه روشن است.

سخنگوی وزارت خارجه‌ ایران در ادامه در مورد این پرسش که این کشور برنامه‌ای برای به رسمیت شناختن طالبان دارد یا خیر، گفته است که موضوع افغانستان جزو موضوع‌های مهم تهران در منطقه است.

آقای کنعانی خاطرنشان کرده است که ایران نسبت به تحولات افغانستان و امنیت و ثبات در این کشور حساس است.

به گفته کنعانی، تلاش ایران به‌‌عنوان همسایه افغانستان و کشوری اثرگذار منطقه‌ای این است که در چهارچوب تعامل سازنده با طالبان، به همسایه‌گان افغانستان و کشورهای منطقه به بازگشت ثبات و آرامش در این کشور کمک کند.

کنعانی گفته است: «تعامل سازنده با هیأت حاکمه موقت افغانستان به این جهت که اکنون مسوولیت افغانستان را در اختیار دارند، وجود دارد. تلاش می‌کنیم مباحث دوجانبه با افغانستان را سازماندهی و مدیریت کنیم. امنیت مرزها، مدیریت آب، بحث مسایل تجاری، اقتصادی، بهداشت و ترانزیت ایجاب می‌کند با طرفی که مسوولیت رسمی در افغانستان دارد تعامل و گفت‌وگو کنیم.»

این در حالی است که پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، دروازه‌ مکتب‌های دخترانه بالاتر از صنف ششم مسدود است و آنان تا کنون به تعهد خود در مورد بازگشایی مکتب‌های دخترانه عمل نکرده‌اند.

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد