اخبار از افغانستان و جهان

از مطبوعات دیګرمردم افغانستان شاید اجازه ندهند که به عساکر خارجی مصوونیت داده شود!»:/در اثر انفجار ماین در ولایت بلخ 15 تن کشته شدند
 مردم افغانستان شاید اجازه ندهند که به عساکر خارجی مصوونیت داده شود/در اثر انفجار ماین در ولایت بلخ 15 تن کشته شدند/ باشنده گان ولسوالی سروبی علیه طالبان مسلح دست به قیام زدند/19/اکتوبردو تن از مخالفین مسلح دولت به اثر انفجار ماین خودشان در ولایت هلمند کشته شده اند /منشی عمومی ناتو با یک هیات بلند رتبه سازمان اتلانتیک شمالی ناتو وارد کابل شده است/پوتین: تنها شورای امنیت سازمان ملل متحد می تواند فروش اسلحه روسیه به خارج را محدود بسازد

ده ها کشته و مجروح در انفجار بمب در بیروت
۱۳۹۱/۷/۲۸
روز جمعه، در انفجاریک خودرو بمبگذاری شده در محله مسیحی نشین اشرفیه در بیروت، دستکم هشت تن کشته و هشتاد نفر مجروح شدند. وسام الحسن، رییس واحد اطلاعات و امنیت لبنان در میان کشته شدگان است.

بمب در نزدیکی دفتر ستاد حزب مسیحی فالانژ، که آشکارا با دولت بشار اسد، رییس جمهوری سوریه، مخالف است منفجر شد.

بیمارستان های محلی برای درمان مجروحین درخواست خون کردند. انفجار در ساعت شلوغ بعدازظهر، هنگامی که والدین، فرزندانشان را از مدرسه به خانه می بردند روی داد.

در این انفجار به ساختمان های مسکونی آسیب رسید. امدادگران برای کمک به تخلیه مجروحین به محل حادثه شتافنتند و در میان آوار به جستجوی قربانیان پرداختند.

این انفجار در حالی است که تنش در لبنان به دلیل ادامه مناقشه در سوریه شدت گرفته است.

لبنان اخیرا شاهد افزایش خشونت در ارتباط با جنگ داخلی خونین سوریه بوده است.

افغانستان مصونیت نظامیان ناتو را بعد از سال 201 4 ضمانت نمی نماید

19.10.2012, 16:22
رسانه های محل خبر داده اند که روز چهار شنبه در جریان مذاکرات با اندرس فوگ راسموسن سرمنشی ناتو، حامد کرزی رئیس جمهور روسیه هوشدار داد که نمیتواند مصونیت آنعده نظامیان امریکا وناتو را ضمانت کند، که بعد از سال 2014 به افغانستان باقی می مانند. کرزی تذکر داد که مردم افغانستان به رهبر خود ضمانت مصونیت قضائی را به نظامیان ناتووامریکا اجازه نخواهد داد. او یادآور شد که آینده حقوقی نیروهای خارجی بعد از سال 2014 وابسته به آن خواهد بود که چطور آنها امنیت، ثبات و دفاع سرحدات افغانستان را تامین مینمایند.امکان دارد که این مساله مانع حضور تحویل المدت نیروهای امریکا در افغانستان گردد. یکی از عوامل عدم مصونیت قضائی، جرایم این نیرو ها در مقابل مردم افغانستان و بی احترامی در مقابل اسلام میباشد. که میتوان از به آتش کشیدن قرآن نام گرفت.
 


وزارت خارجه ترکیه: در اسیا صلح تا زمان وجود داشته نمی تواند، تا صلح در افغانستان دستیاب نگردد
Tag cloud: سياست, اخبار, در جهان
19.10.2012, 15:36
phото: EPA
در اسیا صلح تا زمان وجود داشته نمی تواند، تا صلح در افغانستان دستیاب نگردد. در این باره اخمیت داوداوغلو وزیر خارجه ترکیه در مراسم افتتاح جلسه گروپ بین المللی کارشناسان در باره افغانستان اعلام داشته است. برعلاوه، اگر تامین ثبات در این کشور ممکن نگردد، پس تمام سیستم جهانی نمی تواند بر صلح و امنیت دست یابد. ترکیه، به گفته موصوف، افغانستان را «قلب اسیا» و کشور میداند که به وضع در ان اوضاع در منطقه مستقیماً مربوط می باشد. وزیر خارجه ترکیه عقیده دارد که سال 2014 «برای افغانستان سال تعیین کننده» خواهد بود. در قدم اول باید در افغانستان امنیت تامین شود. بر این کار، به گفته داوداوغلو، میتوان با تقویت نیروهای مسلح ملی، تامین تفاهم ملی و بازسازی اقتصادی دست یافت. در عین حال، در صورت عدم مجودیت تفاهم داخلی بین الافغانی در کشور ثبات در کشور ناممکن است، چون این دو عامل باهم مربوط می باشند. داوداوغلو همچنان خبر داد که ملاقات سه جانبه رهبران افغانستان، پاکستان و ترکیه در ماه دسمبر در استانبول صورت میگیرد. در جلسه گروپ تماس در باره افغانستان در انقره مارک گروسمن نماینده خاص امریکا برای افغانستان و پاکستان، میخائیل کوخ فرستاده خاص المان و نمایندگان در حدود 50 کشور و سازمان شرکت دارند.

عملیات ناتو در افغانستان به اجازۀ شورای امنیت ملل متحد ضرورت دارد
Tag cloud: سياست, اخبار, در جهان
17.10.2012, 14:55
phото: EPA
کفیل نیکولای کورچونوف نماینده دایمی روسیه در ناتو طی مصاحبۀ به آژانس «یترفاکس» خبر داده گفت: مسکوبه ا...
ین نظراست که ادامه حضور ناتو در افغانستان بعد از سال 2014 باید به اساس اجازۀ شورای امنیت ملل متحد صورت بگیرد. به گفت وی, عدم اجازه شورای امنیت خطر بی ثباتی را در منطقه بوجود میاورد و کشور های همسایه را تحریک میکند. بر علاوه، این اجازه اساس همکاری در امور افغانستان بین ناتو و سایر کشورها میباشد. به اساس همین اصل ترانزیت بار نیروهای بین المللی مساعدت وامنیت د رافغانستان از طریق روسیه صورت مگیرد
سفر یک مقام ارشد چین به پاکستان
Tag cloud: سياست, اسيا, اخبار
17.10.2012, 14:49
© phото: SXC.hu
به گزارش منابع خبری، روز چهارشنبه لی چانگ چون عضو کمیته دایمی دفتر سیاسی حزب کمونیست چین طی یک سفر رسمی از پاکستان و بنگلادیش بازدید ...

می کند.
براساس گزارش دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه چین، لی چانگ چون طی این سفر خود با آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان دیدار می کند و در مورد اوضاع منطقه بحث و گفتگو می کند.

علاوه براین، سیاستمدار چینایی قصد دارد رادیو بین المللی چین به زبان اردو را نیز افتتاح می کند. روزنامه هندی "تایمز هند" می نویسد، سفر این مقام ارشد چین زمانی به پاکستان صورت گرفت که چین برای تغییر رهبری آمادگی میگیرد.

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد