خبر از افغانستان و جهان

از سایر مطبوعات: آلودگي هوا در پايتخت افغانستان نگران‌كننده اعلام شد/هلند به ماموريتي جديد در افغانستان مي‌انديشد/ انفجار انتحاری در قندهار ۱۷ نفر را کشت.دایکندی در معرض خطر زمستان سرد/ واکنش کابل به پیشنهاد ایجاد پایگاه دائمی آمریکا در افغانستان/وقوع انفجار مهلک در هرات /نگرانی افغانستان از ادامه توقیف تانکرهای سوخت از سوی ایران/کمک امریکا به پولیس سرحدی و گمرکات افغانستان/بیش از 5500 فرد ایساف: ملا بهادر به قتل رسید /درخواست سازمان
هلیکوپترهای Ми-17 به زودی به ماموریت پولند در افغانستان می پیوندند
11:36
1389 / 10 / 17
وارسا، 17 جدی، خبرگزاری «ریا نووستی» / پنج هلیکوپتر Ми-17 ساخت روسیه که پولند جهت شرکت در عملیات ضد تروریستی در افغانستان از روسیه خریداری نموده، در ربع اول سال 2011 به ماموریت نظامی پولند خواهند پیوست، در این باره وسایل اطلاعات جمعی پولند خبر داده اند.
روسیه در ماه سپتمبر سال 2010 قرارداد صدور پنج هلیکوپتر Ми-17 را به پولند عقد نموده است. سه هلیکوپتر در شهر وروتسلاف در پولند قرار دارند و دو هلیکوپتر به زودی به پولند تسلیم داده خواهند شد.
هلیکوپتر کثیرالستفاده Ми-17 نوع عصری شده هلیکوپتر 8Ми- می باشد که نتیجه بسیار خوب داده است. در حال حاضر بیش از 11 هزار هلیکوپتر نوع Ми-17 / 8Ми- در 80 کشور جهان مورد استفاده قرار دارند.
ملل برای کمک غذایی به 'هفت میلیون افغان

افزایش کمک ها به پاکستان
شنبه, 08 جنوری 2011
عکس AP
روزنامۀ واشگنتن پوست گزارش میدهد که ایالات متحده در نظر دارد کمک های بیشتری را برای پاکستان فراهم کند.
این در حالی صورت خواهد گرفت که تهاجم علیۀ مخفیگاه های تندروان را در مناطق قبایلی پاکستان نیز شدت خواهد بخشید.
مقامات امریکایی به یک مقالۀ که در اخیر روز جمعه در صفحه انترنتی نشر شده اشاره میکنند که حکومت اوباما در نظردارد پاکستان را از نگاه نظامی ، استخباراتی و اقتصادی کمک نماید.
واشنگتن پوست می افزاید،مساعی تازه بر مبنای بررسی تازۀ قصر سفید روی جنگ در افغانستان است که ضرورت اعمار اعتماد و ثبات با پاکستان را نیز ایجاب مینماید.
آن گزارش همچنان همکاری بیشتر از جانب پاکستان را برای مقابله با مخفیگاه های تندروان در سرحد میان افغانستان وپاکستان تقا ضا میدارد.
روزنامه می افزاید جو بایدن معاون رییس جمهور امریکا وقتیکه هفتۀ آیندۀ به پاکستان مسافرت کند این ستراتیژی را با مقامات پاکستانی مورد بحث قرار خواهد داد.
واشنگتن پوست میگوید، ستراتیتژی جدید ادارۀ اوباما همچنان نمایانگر اقدامی مبنی بر خاموش ساختن منتقدین پاکستانی میباشد که میگویند ایالات متحده تاهنوز حمایت لازم فراهم نکرده است .
حامد کرزی پیشنهاد سفیر امریکا در رابطه به افزایش تعداد افراد کمپنی های امنیتی را نپذیرفت
حامد کرزی رییس جمهور افغانستان و کارل آیکن بیری سفیر امریکا در کابل
16.10.1389
فقط یک ماه بعد از این که حامد کرزی رییس جمهور افغانستان امر منحل شدن کمپنی های شخصی امنیتی را صادر نمود، سفیر ایالات متحدهء امریکا در افغانستان پیشنهاد نمود تا تعداد پرسونل کمپنی های امنیتی شخصی دو چند شود. این مطلب را آژانس خبری فرانس پرس به نقل از یک منبع موثق گزارش داده است. سفیر امریکا در افغانستان در یک مجلس که به روز چهارشنبه در قصر ریاست جمهوری دایر شده بود به رییس جمهور کرزی پیشنهاد نمود که برای این که پروژه های انکشافی در افغانستان موفقانه پیش برده شود، ضرورت است به تعداد 25 هزار محافظ امنیتی شخصی استخدام شوند. اما بعد از بحث های جدی، آقای کرزی این پیشنهاد را رد نمود و در عوض تقاضا کرد تا باید منابع این محافظین امنیتی شخصی برای تربیه و تقویت نیروهای امنیتی افغان اختصاص داده شود تا نیروهای امنیتی دولتی از پروژه های انکشافی حفاظت نمایند.در ماه آگست، آقای کرزی هدایت داد تا تمام کمپنی های امنیتی شخصی داخلی و خارجی در مدت چهار ماه منحل شوند، اما بعداً در نتیجهء فشار متحدین غربی، او اجازه داد تا کمپنی های امنیتی شخصی دارای جواز به فعالیت شان ادامه بدهند.به نوشته آژانس خبری فرانس پرس، امنیت بسیاری از نهاد های مهم در افغانستان متکی به کمپنی های امنیتی شخصی می باشد، زیرا پولیس افغان از لحاظ کمی و کیفی هنوز در آن سطح قرار ندارد تا از عهده حفاظت این نهاد ها و پروژه های انکشافی به شمول سفارت خانه های خارجی، ملل متحد و کمپنی های که برای ناتو کار می نمایند، برآیند.یک مقام دولتی که در مجلس روز چهارشنبه در قصر ریاست جمهوری شرکت کرده بود به آژانش خبری فرانس پرس گفته است، این پیشنهاد اختلافات میان آقای کرزی رییس جمهور افغانستان و کشورهای خارجی را که از مدت 9 سال به این طرف در افغانستان علیه شورشیان طالب می جنگند، عمیق تر ساخته است. یک مقام دولتی که در مجلس حضور داشت و از گفتن نامش خود داری نمود گفت، آقای کرزی به سفیر امریکا در افغانستان گفته است، ما می خواهیم کمپنی های امنیتی شخصی را منحل بسازیم و شما می خواهید 25 هزار نفر اضافه شود. معنی پیشنهاد شما این است که شما می خواهید نیروهای موازی با نیروها و موسسات افغان ایجاد شود. در حالیکه این پلان مخالف اهداف مبنی بر تقویت نیروها و موسسات ملی افغانستان می باشد.اما سفیر امریکا در افغانستان می گوید، ملیون ها دالر در پروژه های انکشافی سرمایه گذاری شده، هر گاه حمایت و حفاظت نشوند پروژه ها متوقف خواهند شد. بناءً در حال حاضر راه حل، استفاده از کمپنی های امنیتی شخصی می باشد.در این مجلس قسیم فهیم معاون اول رییس جمهور، وزیر داخله، مشاور امنیت ملی رییس جمهور و مقامات ناتو نیز شرکت داشتند.



انگلستان از برنامه کاری وزارت معادن افغانستان حمایت نموده است
14:15
1389 / 10 / 16

هیائت عالیرتبه دولت انگلستان برنامه های وزارت معادن افغانستان را در عرصه تامین استقلال مالی، ایجاد مشاغل و استفاده معقول از منابع معدنی کشور مورد حمایت قرارداده است. سخنگوی وزارت معادن به باختر آژانس گفت، در ملاقات که وحیدا الله شهرانی وزیر معادن با وزرای امور خارجه ، دفاع و لوی سارنوال انگلستان شام دیروز در وزارت معادن انجام داد، وزیر معادن افغانستان در باره طرح و دیدگاه جامع راجع به انکشاف پایدار و استفاده از منابع معدنی افغانستان و پلان کاری وزارت معادن برای پنج سال آینده توضیحات داد. موصوف بر بهره برداری معقول از معادن کشور که ارزش آن به سه تریلیون دالر میرسد، تاکید ورزید. شهرانی درنشست یاد شده گفت که عاید سالانه افغانستان از بابت معادن در شرایط فعلی به سی ملیون دالر میرسد و افزود که تاپنج سال آینده با تطبیق برنامه های وزارت معادن عواید به بیش از یک ملیارد دالر بالا خواهند رفت . وزیر معادن افزود، به اساس برنامه دراز مدت اقتصادی که ازسوی این وزارت تدوین شده درامد سالانه دولت از بابت معادن تا پانزده سال به سه اعشاریه پنج ملیارد دالر خواهد رسید. دراین دیدار هیائت انگلستان از پلان کاری وزارت معادن در عرصه اصلاحات ، بلند بردن عواید و تامین شفافیت حمایت نمود و برای تطبیق آن وعده کمک های بیشتر داد.
قابل یاداوری است که انگلستان قبلاً نیز به افغانستان در عرصه استفاده از ثروت های طبیعی کمک نموده است.

کانگریس امریکا می خواهد کمک های ملکی این کشور برای افغانستان را کاهش دهد»
15.10.1389
کانگرس جدید ایالات متحده امریکا بررسی می نماید تا کمک های ملکی را بدون این که مصارف عملیات نظامی را در جنگ 9 ساله افغانستان کم بسازد، کاهش دهد.این مطلب را آژانس خبری رویترز گزارش داده است. کاهش دادن مصارف وسیع پروگرام های باز سازی که از سال 2002 میلادی به این طرف، به 56 ملیارد دالر می رسد، چالش های جدید را به بارک اوباما که می خواهد پیشرفت های را علیه شورشیان طالب وسایر شورشیان قبل از آغاز خروج نیروهای امریکایی در ماه جولای سال جاری به نمایش بگذارد، بوجود خواهد آورد.فکر نمی شود جمهوری خواهان که قرار است کنترول مجلس نمایندگان را در هفته جاری بعهده بگیرند، قبول کنند که مصارف جنگ 9 ساله که اکنون سالانه به 110 ملیارد دالر می رسد، کاهش بیابد. یک عضو بلند پایه جمهوری خواهان به آژانس خبری رویترز گفته است که بسیاری اعضای جدید کانگرس مایل نیستند تا منابع برای پروگرام های وزارت خارجه اختصاص داده شود، زیرا بسیاری فکر می کنند که کمک های ملکی خاصتاً در مناطق جنگ به صورت موثر مورد استفاده قرار نمی گیرد.راس لح تینن از حزب جمهوری خواه که قرار است، ریاست کمیتهء روابط خارجی مجلس نمایندگان را در هفته جاری بعهده بگیرد گفت، او در نظر دارد تا بودجهء کمک های خارجی وزارت خارجه را تنقیص کند. اما دموکرات ها هوشدار دادند که این گونه تنقیص توانایی واشنگتن را برای آوردن ثبات در افغانستان و پاکستان از طریق اجرای پروگرام های سرک سازی و تربیه کارمندان دولتی و غیره در این وقت حساس صدمه می رساند.اعضای هر دو حزب سیاسی در کانگرس امریکا راجع به موثریت کمک ها مبنی بر فساد در ادارات دولتی شک دارند. چنانچه مفتش خاص امریکا برای امور بازسازی افغانستان در ماه گذشته گفت، ملیون ها دالری مالیه دهندگان امریکا در نتیجهء فساد اداری ضایع شده و از بین رفته است.اما رونالد نیومن یک دیپلومات کهنه کار امریکایی که بین سال های 2005 تا 2007 سفیر امریکا برای افغانستان بود می گوید:« هر چند در مورد جنگ افغانستان سر و صداها و حرف های زیاد وجود دارد، ولی جمهوری خواهان در مجموع طرفدار یک پالیسی قوی جنگ در افغانستان می باشند و فکر نمی کنم کاهشی در کمک های ملکی صورت بگیرد.»



مرکز آموزشی آزادی در پهلوی پرورشگاه تهیه مسکن افتتاح شد
15.10.1389
بخاطر فراهم شدن زمینه آموزش های بیشتر حرفه یی و مسلکی برای نوجوانان افغان، یک مرکز آموزشی بنام آزادی از امتیاز یکی از مدال های که رییس جمهور افغانستان دریافت نموده در پرورشگاه تهیه مسکن در کابل ایجاد شد.خانم آمنه افضلی وزیر کار و امور اجتماعی شهدا و معلولین به روز چهارشنبه حین افتتاح این مرکز آموزشی گفت، هدف از تفویض امتیاز مدال آزادی از سوی رییس جمهور کرزی به این وزارت، مصرف آن در ایجاد مراکز آموزشی، مساعد ساختن شرایط و امکانات برای ظرفیت سازی از اطفال و نوجوانانی است که زمینه رشد ذهنی و ادامه تحصیل شان در پرورشگاه ها فراهم گردد.خانم افضلی به ادامه افزود:«مدال آزادی که برای رییس جمهور کرزی در فلادلفیا امریکا داده شده بود، البته امتیاز مادی آن 100 هزار دالر بود که به وزارت کار و امور اجتماعی سپرده شد.»وزیر کار و امور اجتماعی می گوید، افزون بر آموزش های مسلکی در بخش های مختلف، تدریس زبان های انگلیسی، ترکی و کورس های کمپیوتر نیز برای شاگردان این پرورشگاه آماده شده است. در پرورشگاه تهیه مسکن در کابل به شمول 80 دختر بیش از 250 شاگرد بین سنین 11 تا 16 سال شامل اند که در بخش های مختلف آموزش می بینند.
خانم آمنه افضلی وزیر کار و امور اجتماعی شهدا و معلولیناما شماری از شاگردان این پرورشگاه که از ولایات مختلف درین مسکن جابجا شده اند، از نبود استادان مسلکی و نبود جای بود و باش شکایت کردند:«نام من میر احمد است از ولایت بدخشان می باشم، مشکل عمده ما این است که ما استادان مسلکی در داخل پرورشگاه نداریم و برای استادان معاش کافی داده نمی شود تا درست تدریس کنند.»شماری از مردم می گویند، با ادامه تلاش ها در ایجاد پرورشگاه ها در کابل و ولایات باز هم شماری از اطفال بی سرپرست در کوچه و بازار به خاطر نبود جای برای بود و باش آواره اند و دولت تا هنوز نتواسته تدابیر اساسی در جمع آوری آنها و فراهم کردن زمینه تحصیل شان اقدامات جدی داشته باشد که این مساله باعث نگرانی است.
کشته شدن والی پنجاب در اسلام آباد
سه شنبه, 04 جنوری 2011
عکس AFP
والی پنجاب پاکستان توسط یکی از محافظینش به ضرب گلوله به قتل رسید.
رحمن ملک، وزیر داخلۀ پاکستان میگوید سلمان تأثیر بخاطر آنکه با قوانین اهانت با اسلام صریحاً مخالفت داشت، صبح سه شنبه در اسلام آباد به ضرب گلوله از پا در آمد.
رحمن ملک میگوید قاتل تأثیر در حبس بسر برده و به جرمش اعتراف نموده است.




کرزی: قانون بالای همه 'یکسان تطبق میشود
عبدالحی ورشان و وکیل احمد احسا -کابل سه شنبه, 04 جنوری 2011
حامد کرزی رییس جمهور افغانستان میگوید خارجی ها نباید با مداخله در قضایای افغانستان مانع تطبیق قانون در این کشور شوند.
آقای کرزی که بروز سه شنبه در هفتمین سالروز تجلیل از تصویب قانون اساسی در کابل در جمع تعدادی از افغانها صحبت میکرد گفت، یگانه سند معتبر افغانستان، قانون اساسی آن میباشد و اگر قرار باشد در تطبیق آن دیگران مداخله نمایند، در این صورت افغان ها نیمتوانند گامی به سوی پیشرفت و قانونمند شدن بردارند.
رییس جمهور افغانستان برگزار نشدن انتخابات ولسوالی ها را در چند سال گذشته یکی از آزمون ها در راستای تطبیق قانون اساسی خو انده از مقامات افغان میخواهد تا در تطبیق قانون سهل انگاری ننموده و قانون را بر همه یکسان تطبیق نمایند.
همچنان مسؤلین ادارۀ نظارت بر تطبیق قانون اساسی خواهان حمایت مردم و رییس جمهور از تطبیق قانون در افغانستان شدند.
قانون اساسی کنونی افغانستان که دارای 12 فصل و 162 ماده است، درجریان حاکمیت دولت انتقالی به تاریخ 14 جدی 1382 هجری شمسی از سوی صد ها تن از نماینده گان مردم این کشور تصویب شد وسپس از سوی رییس جمهورکرزی توشیح گردید.
ولی استاد گل رحمن قاضی، رئیس کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی افغانستان گفت افغانستان ازسال 1304 هـجری شمسی دارای قانون اساسی بوده و مشکلات در تطبیق آن وجود
تلاش حکومت پاکستان بخاطر نجات از سقوط
دوشنبه, 03 جنوری 2011
عکس Reuters
حزب برسراقتدار پاکستان تقلا دارد تا همچنان در قدرت باقی بماند ، با آنکه یکی از شرکای عمدۀ ایتلاف آن حزب اعلان نمود که از ایتلاف بر سر اقتدار کنار میرود.
حالا این حزب به حیث یک بلاک اقلیت در پارلمان باقی مانده است .
یوسف رضا گیلانی صدر اعظم پاکستان مربوط حزب بر سر اقتدار حزب مردم پاکستان با رهبران دو حزب عمدۀ مخالف روز دوشنبه ملاقات کرده که شامل مسلم لیگ نواز، نیز میشود تا اگر بتواند ایتلاف را حفظ نماید و از یک رای عدم اعتماد احتمالی ، جلوگیری نماید.
بعداً آقای گیلانی گفت:
" در بین احزاب سیاسی پاکستان این تفاهم موجود است که سیستم دموکراتیک پاکستان باید بحال خود قرار داشته باشد."
وی گفت که قرار است روز سه شنبه بار دیگر با احزاب ملاقات کند و وضع سیاسی را مورد بحث قرار دهد.
بحران سیاسی پاکستان در حالی واقع میگردد که آنکشور برای بهبود اقتصاد شکنند و مبارزه با شورش، تلاش دارد.

رشد دو برابری قیمت تریاک در سال 2010
نوشتۀ ناصر اعتمادی
به دلیل آفتی که به از میان رفتن نیمی از کشت خشخاش در افغانستان منجر شده است، قیمت تریاک در این کشور در سال 2010 دو برابر افزایش یافته است. مقامات کابل نگرانند که گرانی تریاک کشاورزان افغان را به کشت بیشتر خشخاش ترغیب کند.
بر اساس گزارش های سازمان ملل، عایدات طالبان از محل قاچاق مواد مخدر سالانه بین 100 تا 400 میلیون دلار است.
به گفتۀ محمد ابراهیم اظهر، معاون وزیر مبارزه با مواد مخدر در افغانستان، برداشت کشت خشخاش در افغانستان در سال گذشته میلادی به میزان 48 درصد کمتر از سال 2009 بوده است و همین امر باعث افزایش 190 درصدی قیمت تریاک در افغانستان شد، به طوری که کشاورزان تولید کنندۀ خشخاش برغم کاهش 50 درصدی کشت خشخاش عایداتی بیش از سال 2009 به دست آوردند.
افغانستان 95 درصد تریاک جهان، یعنی معادل 65 میلیارد دلار را تولید و بخش غالب آن را به خارج صادر می کند.
بر اساس برآوردهای سازمان ملل که در سپتامبر گذشته منتشر شد درآمد کشاورزان افغان از محل تولید خشخاش 604 میلیون دلار بوده است که در واقع 38 درصد بیشتر از سال 2009 رشد داشته است.
تولید تریاک افغانستان در سال 2010 حدود 3900 تن برآورد شده که پائین ترین رقم تولید تریاک در این کشور از سال 2003 به این سو و به ویژه در قیاس با سال 2009 بوده است که طی آن میزان تولید تریاک به6900 تن رسید
سقوط دو طیارۀ جاسوسی توسط ایران
یکشنبه, 02 جنوری 2011
عکس AP
اینایران گزارش میدهد که دو طیارۀ جاسوسی را حین پرواز در خلیج سقوط داده است.
امیر علی حاجی زاده، عضو ارشد سپاه پاسداران ایران این خبر را اعلام نمود، ولی مشخص نساخت که چه زمانی طیارات را سقوط داده است. او تأکید ورزیده گفت ایران تعدادی از طیاره های جاسوسی دشمن را سرنگون نمود که اشارۀ وی ظاهراً به ایالات متحده میباشد.
کدام منبع مستقلی این خبر را تایید نکرده است.


قربانيان از زنان وکودکان بودند
كشته شدن 14 غیر نظامی افغانی در آخرین روز سال 2010

يك منبع دولتی در افغانستان روز جمعه 31-12-2010 اعلام کرد انفجار بمبی در ولايت هلمند افغانستان به كشته شدن دست كم 14 غیر نظامی منجر شد.داوود احمدی، سخنگوی والی هلمند با اعلام اين خبر اظهار داشت انفجار این بمب در منطقه‌ نهر سراج ولایت هلمند و در جاده قندهار ـ هرات صورت یافت.سخنگوی والی هلمند بيان داشت که اکثر قربانیان انفجار امروز زنان و کودکان بودند. بنا به گزارش های رسیده این حادثه در اثر برخورد یک خودرو حامل افراد غیر نظامی در ولسوالی نهر سراج با یک بمب کنار جاده ای اتفاق افتاد. این درحالی است که سازمان ملل متحد روز چهارشنبه گذشته با انتشار بیانیه ای از افزایش تعداد قربانیان غیرنظامی در درگیری های افغانستان خبر داد. بر اساس این گزارش در چهار ماه گذشته طی درگیری های مختلف 6250 نفر از مردم افغانستان زخمی و 2412 تن جان خود را از دست داده اند.

حسنی مبارک مردم را به وحدت دعوت کرد
انفجار خونین در برابر یک کلیسا در مصر21 كشته برجای گذاشت
العربیه
وزارت کشور مصر روز شنبه 1-1-2011 با انتشار بیانیه ای اعلام کرد در انفجار یک بمب مقابل کلیسایی در شهر اسکندریه مصر 21 نفر کشته و دهها تن زخمی شدند. بنا به گفته شاهدان عینی این انفجار زمانی رخ داد كه گروهی ازمسيحيان در نخستين دقایق بامداد شنبه پس از برگزاری مراسم دعا و نيايش سال نوی ميلادی در حال ترک کردن كلیسا بودند. بر اساس گزارش وزارت کشور مصر پس از این حادثه صدها تن از مسيحيان خشمگین در اعتراض به این انفجار به خيابانها آمدند و با نیروهای امنیتی درگیر شدند و به مسجدی نزدیک کلیسا حمله کردند.این درحالی است که حسنی مبارک رئیس جمهور مصر از مسلمانان و مسیحیان اين كشور خواست در مقابل این عمل تروریستی اتحاد خود را حفظ کنند.رئیس جمهور مصر پس از این انفجار در سخنانی گفت: "من در طول شب گذشته اخبار این عمل تروریستی را پیگیری می کردم."شهر ساحلی اسکندریه بارها شاهد درگیری و کشمکش بین مسیحیان و مسلمانان اين شهر بوده است كه گاهی این درگیری ها منجر به کشته و زخمی شدن عده ای از آنها شده است

ناپولیتانو: امریکا در زمینه آموزش پولیس سرحدی افغان کمک می کند

جانت ناپولیتانو وزیر امنیت داخلی امریک

یک مقام بلند پایه امنیتی ایالات متحده امریکا می گوید که تلاش

می کنند کمک های خود را در راستای ارتقاع ظرفیت پولیس سرحدی افغان و مسوولان گمرکات در بنادر افغانستان ازیاد بخشند. جانت ناپولیتانو وزیر امنیت داخلی امریکا به روز شنبه در صحبت با خبرنگاران در کابل این موضوع را بیان داشت و گفت که در حال حاضر دهها تن از کارمندان دایمی و قرار دادی آنان در افغانستان حضور دارند و در خصوص آموزش پولیس سرحدی و مامورین گمرکات کار می کنند.خانم ناپولیتانو علاوه کرد که تا یک سال دیگر تعداد کارمندان دایمی خود را در افغانستان به بیش از 54 نفر افزایش خواهند داد.خانم ناپولیتانو گفت:«زمانی که به افغانستان آمدم چند تن از اعضای گزمه سرحدی امریکا را نیز با خود به این کشور آوردم تا تسهیلات آموزش را به پولیس سرحدی افغان فراهم کنند. توانایی حفاظت از سرحدات بخش از حاکمیت ملی بوده، بناً حفاظت از سرحدات که سرحد با پاکستان و یا سایر کشور ها باشد بسیار مهم است.» بنابر اظهارات وزیر امنیت داخلی امریکا، اکنون تعداد کارمندان دایمی این وزارت در افغانستان به 25 تن و کارمندان قراردادی به 52 نفر می رسد. وی گفت که کنترول سرحدات و تقویت گمرکات به هدف تامین امنیت در این کشور و جمع آوری بهتر عواید بسیار مهم است که باید به آن توجه شود. خانم ناپولیتانو به تازه گی به هدف ملاقات با مقامات افغان و امریکایی وارد افغانستان گردید و از بندر تورخم در شرق کابل نیز دیدار نمود. این مقام امریکایی گفت که در جریان این سفر با شماری از فعالین زن در افغانستان در مورد پیشرفت ها و مشکلات که به آن مواجه اند نیز صحبت کرده است.او افزود:« بیشتر از دو روز که تا کنون در افغانستان سپری کردم بسیار سودمند بوده است. من با شماری از مقامات امریکایی و افغان های که با آنان کار می کنیم دیدار کردم و این فرصت را نیز یافتم که در مورد مشکلات و پیشرفت های زنان افغان با برخی رهبران زنان این کشور هم چنان ملاقات نمایم.»وزیر امنیت داخلی امریکا در حالی به افغانستان سفر می کند و از کمک های بیشتر ایالات متحده در زمینه تامین امنیت سرحدات و تقویت گمرکات در بنادر افغانستان اطمینان می دهد که گزارش های از قاچاق مواد مخدر از افغانستان به بیرون از این کشور و ورود مخالفین مسلح از پاکستان به افغانستان هنوز هم موجود است.آگاهان هم می گویند، تا زمانی که جلو ورود تروریستان به افغانستان در سرحدات این کشور با پاکستان گرفته نشود، تحرکات مخالفین در افغانستان کاهش نخواهد یافت

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

رهبر طلبالبان رژيى فعلي ر ا معامله گر خواند