اخباراز افغانستان و جهان

از سایر مطبوعات:کشته شدن ۲۵ نفر در بم گذاری ها در عراق /ترمیم روابط دیپلوماتیک ایران و کویت /موافقت نامه یک میلیارد و دوصد میلیون دلاری هند و ازبکستان اجتناب از ادامۀ تظاهرات در سوریه /حمله بر موتر حامل مربیان پولیس در ننگرهار /پیامدهای کشته شدن بن‌ لادن /اسرائيل از سوریه و لبنان به سازمان ملل شکایت کرد /گیتس: صحبت در مورد خروج سریع نیروها از افغانستان پیش از وقت است
برای افغانستان»/درخواست صدور حکم بازداشت قذافی توسط دادستان دادگاه لاهه /نبیل عربی در راس اتحادیه‌ی عرب /



پالیسی جدید اوباما در مورد شرق میانه
پنجشنبه, 19 می 2011
عکس Reuters
براک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده طی بیانیۀ در مورد تحولات تأریخی شرق میانه گفت امریکا با آنانی ایستاده میباشد که میخواهند تغییرات دموکراتیک را ایجاد کنند.
رئیس جمهور درین بیانیه کمک های جدید را برای مصر و تونس اعلان کرد و سرکوبی احتجاج کنندگان را توسط حکومت سوریه شدیداً محکوم نمود گفت "ما از اصلاح سیاسی و اقتصادی در شرق میانه و شمال افریقا حمایت میکنیم که آرمان های مشروع مردم عادی را در سراسر منطقه رسیدگی عملی سازد. حمایت ما ازین اصول فرعی نیست."
رئیس جمهور اوباما در مورد سوریه گفت که حکومت بشار الاسد راه قتل عام و دستگیری های دسته جمعی را گزیده است. وی افزود که "رئیس جمهور اسد اکنون انتخابی دارد: او رهبری انتقال را به عهده گیرد و یا کنار رود. حکومت سوریه باید هلاکت احتجاج کنندگان را توقف داده و اجازۀ برگزاری احتجاجات را دهد."
رئیس جمهور اوباما گفت سوریه از حکومت ایران کمک خواسته که آنها نیز مردم خود را سرکوب مینمایند. آقای اوباما گفت "تا هنوز شعار های مردم را از سقف های تهران میشنویم. تصویر آن خانم جوان که روی جاده جان داد تا هنوز در ذهن ماست. و بر تأکید خود ادامه میدهیم که مردم ایران شایستۀ حقوق اساسی و جهانی شان اند."
رئیس جمهور اوباما زمینه های جدید اقتصادی را برای مصر و تونس اعلان نمود تا از لحاظ اقتصادی خودکفا شوند. آقای اوباما پیشنهاداتی را رد نمود که گویا ایجاد تغییرات در شرق میانه مانع شکست بن بست در مسئلۀ اسرائیل و فلسطین میگردد. او افزود "درحالیکه مردم در شرق میانه و شمال افریقا باج های گذشته را از شانه های شان دور میسازند، تلاش صلح پایدار که منجر به ختم نزاع شود نسبت به هر زمانی ارجعیت دارد."
رئیس جمهور اوباما طرح کشور آیندۀ فلسطین را به اساس سرحدات پیشنهادی سال ۱۹۶۷ تصویب کرد.
رئیس جمهور اوباما درین بیانیۀ سیاست خارجی گفت تغییرات تأریخی در شرق میانه و شمال افریقا با تفاوت و اختلاف کامل با مفکورۀ خشونت بار القاعده و اسامه بن لادن رهبر اسبق آن قرار دارد.


معاون سابق بن لادن به نقل از منابع القاعده اعلام کرد
سیف العدل تا زمان جمع آوری بیعت برای ظواهری رهبرموقت القاعده شد

دبی – العربیه .نت
یک کارشناس امورالقاعده روز چهارشنبه 18 – 5 – 2011 اعلام کرد این تشکیلات تا زمان اعلام رسمی انتخاب ایمن الظواهری به رهبری القاعده سیف العدل را به شکل موقت به سمت رهبری این تشکیلات تعیین کرده است.به گزارش خبرگزاری رویترز نعمان بن عتمان تحلیلگر موسسه پژوهشی کویلیام در بریتانیا که پیشتر یکی از معاونین بن لادن بوده است ، گفت :" سیف العدل به صورت موقت به عنوان رهبر وجانشین بن لادن تعیين شده است."وی افزود : " القاعده سیف العدل را به عنوان رهبرموقت این تشکیلات تعیین کرده و اقدام به جمع آوری آراء اعضا برای بیعت با ایمن الظواهری به عنوان جانشین رسمی بن لادن کرده است."آمریکایی ها می گویند سیف العدل از رهبران مهم القاعده است وی در بمب گذاری های سفارت آمریکا در نایروبی و دارالسلام دست داشته است همچنین وی مسئولیت تاسیس پایگاه های آموزشی برای القاعده در سودان و افغانستان درسالهای 1998 به بعد را برعهده داشت.هنوز منابع موثق اظهارات بن عتمان را تایید نکرده اند اما وی می گوید این اطلاعات را از هوادران القاعده به دست آورده است.بن عتمان گفت تعیین سیف العدل به رهبری موقت پس از آن صورت گرفت که هواداران واعضای القاعده بر روی سایت های اینترنتی تقاضاهای فراوانی برای انتقال مسئولیت القاعده به وی منتشر کرده اند.خبر گزاری های عربی می گویند سیف العدل بعد از هجوم آمریکا علیه افغانستان از طریق مرز ایران وافغانستان وارد ایران شد و جمهوری اسلامی او را زندان کرد ولی پس از یک سال زندان سرانجام وی را آزاد کرد تا بلافاصله به گروه های جهادی در مرزهای پاکستان و افغانستان بپیوندد.



درخواست جدید روسیه از لیبیا
سه شنبه, 17 می 2011
عکس Reuters
روسیه از لیبیا خواسته است تا از فیصله نامۀ شورای امنیت ملل متحد اطاعت نموده، قوای امنیتی را از مناطق غیر نظامی بیرون سازد.
سرگی لاوروف وزیر خارجۀ روسیه روز سه شنبه با نمایندۀ حکومت لیبیا در مسکو ملاقات کرد. لاوروف گفت حکومت لیبیا اظهار آمادگی کرده است، در صورتیکه پیمان اتلانتیک شمالی حملات هوایی را توقف دهد، پیشنهاد صلح انجمن افریقایی را تحت غور قرار دهد.
روسیه زمانی این پیشنهاد را مطرح نمود که حملات هوایی ناتو ساختمان ادارۀ امنیتی و عمارت ادارۀ مبارزه با فساد اداری لیبیا را هدف قرار داده بود. هر دو ساختمان طعمۀ آتش گردیده بود.
وزیر خارجۀ ایتالیا گفته است که ملل متحد و مأمورین لیبیایی در صدد یافتن راه هایی اند تا زمینۀ تبعید معمر القذافی رهبر لیبیا را مساعد سازند


گلوله بار طیاره های ناتو در پاکستان
سه شنبه, 17 می 2011
عکس ASSOCIATED PRESS
مأمورین پاکستانی میگویند هلیکوپترهای پیمان اتلانتیک شمالی در قلمرو پاکستان داخل شده، بر عساکر گلوله باری نمود. این حادثه که منجر به جراحت دو عسکر گردید، با انتقاد شدید قوای نظامی پاکستان مواجه گردید.
حملۀ روز سه شنبه در منطقۀ "دته خیل" وزیرستان شمالی در حالی صورت گرفت که روابط میان ایالات متحده و پاکستان در نتیجۀ یورش قوای خاص امریکایی که اسامه بن لادن را در ایبت آباد هلاکت ساخت، به تیرگی گراییده است.
قوای نظامی پاکستان می گوید عساکر آنها بعد از آنکه هلیکوپتر های ناتو از سرحد عبور کردند، بر آنها به گلوله باری پرداختند.
مأمورین ناتو پرواز هلیکوپتر ها را در نزدیک سرحد تائید کرد و اذعان نموده اند که تحقیقات در مورد حادثه جریان دارد.
آنها می گویند دو هلیکوپتر از جانب افغانستان بر فراز سرحد در پرواز بود که قوای پاکستانی بر آنها گلوله باری نمودند. هلیکوپتر های ناتو نیز به گلوله باری متقابل پرداختند


با وجود هشدار پارلمان پاکستان، طیارات بی پیلوت بر وزیرستان حمله کردند
27.02.1390
باوجود هشدار پاکستان طیاره های بی پیلوت امریکایی روز دوشنبه در منطقه وزیرستان شمالی که پناگاهی طالبان افغانی دانسته می شود دو حمله راکتی را انجام دادند که در آن حد اقل هفت تن تندروان مسلح کشته شدند.هر دو حمله در شهرک میرعلی در چهل کیلومتری مرکز وزیرستان شمالی میران شاه صورت گرفته که در آن افراد مسلح وابسته به طالبان و القاعده مستقر هستند. آژانس خبری فرانس پرس از قول مقامات گزارش می دهد که طیاره های بی پیلوت امریکایی یک ساختمان مربوط به تندروان مسلح هدف دو راکت قرار دادند و لحظات بعد تر یک طیاره بی پیلوت دیگر در نزدیکی این تعمیر یک موتر را هدف دو راکت قرار دادند.یک مقام امنیتی در میران شاه به فرانس پرس گفته است، حد اقل هفت تندرو مسلح در این دو حمله کشته شده اند و موتر شان نیز کاملاً از بین رفته است.یک مقام دیگر در پشاور نیز رقم تلفات را در حملات طیاره های بی پیلوت تایید کرده است.اما برخی از دیگری از خبرگزاری ها به نقل از مقامات امنیتی که نام شان افشاء نشده گزارش داده اند که در این حمله 9 تندرو مسلح کشته شده اند. تا کنون روشن نیست که هدف این حمله کدام تندرو مسلح سرشناس بوده یا نه اما یک مقام استخباراتی که نخواسته نامش افشاء شود در میران شان به فرانس پرس گفته است، هویت این افراد را به درستی نمی دانند اما برای شان اطلاع رسیده کسانی که در داخل ساختمان کشته شده اند خارجی بودند. این پنجمین و ششمین حمله طیاره های بی پیلوت امریکایی بر مناطق قبایلی بعد از کشته شدن رهبر القاعده در 12م ماه ثور در شهر ایبت آباد است.این حملات همزمان با سفر جان کیری رییس روابط خارجی مجلس سناء امریکا به پاکستان صورت می گیرد.روز شنبه پارلمان پاکستان حملات طیاره های بی پیلوت امریکایی و بدون اطلاع پاکستان حمله کماندوهای امریکایی بر مجتمع را که در آن بن لادن کشته شد محکوم کرد. پارلمان پاکستان در جلسه غیر علنی خود که جنرالان ارشد اردو نیز حضور داشتند یک قطعنامهء را تصویب کرد و در آن خواهان پایان دادن حملات طیاره های بی پیلوت گردید و هشدار داد اگر این حملات توقف نیابد حکومت پاکستان باید در مورد عبور کاروان های اکمالات ناتو از خاک این کشور تجدید نظر کند.اعضای پارلمان پاکستان گفتند که حملات طیاره های بی پیلوت در خاک این کشور برای آنها قابل قبول نیست.

فرانسه قتل كارمند كنسولگري عربستان در پاكستان را محكوم كرد
پاريس - سخنگوي وزارت امور خارجه فرانسه قتل كارمند كنسولگري عربستان در كراچي پاكستان را محكوم كرد.
به گزارش ايرنا، ' برنار والرو' روز دوشنبه با صدور بيانيه اي ضمن ابراز همدردي به خانواده اين كارمند كنسولگري عربستان در كراچي، افزود: فرانسه همواره خود را در امر مبارزه با تروريسم در كنار مقامات پاكستاني و عربستاني مي داند. هويت اين كارمند كنسولگري عربستان كه روز دوشنبه در كراچي به قتل رسيد ذكر نشده است.

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد