جهان در برابر خطر اپیدمی گسترده دوگانه قرار گرفته است

جهان در برابر خطر اپیدمی گسترده دوگانه قرار گرفته است :
صدای روسیه
16.05.2013
از قرار معلوم جهانیان در برابر یک خطر جدید قرار گرفتند. احتمال دارد بعلت ابتلا به ویروس های جدید اپیدمی دوگانه در ابعاد گسترده آغاز شود.

پیدایش ویروس جدیدی بنام ...کرونا ویروس در اردن،انگلیس،آلمان و فرانسه به ثبت رسیده است. اولین مورد ابتلا به بیماری ناشی از کرونا ویروس در عربستان سعودی مشاهده شد و در آنجا یک کنفرانس ویژه برگزار شد و شرکت کنندان آن کتمان نکردند که نگران آن هستند که داده‌های هر چه بیشتری به نفع این جمع شده که امکان دارد ویروس جدید از یک انسان به انسان دیگری منقل شود. «خالد مرغالانی» مشاور وزارت بهداری عربستان در باره علایم بیماری جدید به «صدای روسیه» چنین گفت:

"بر اثر این ویروس در عربستان سعودی 15 نفر جان باختند و به هیچ یک از انواع سابق ویروس شباهت ندارد. ما تا حالا نتوانستیم وسیله و داروی مؤثر علیه آنرا پیدا کنیم. بعلاوه پزشکی ما هنوز قادر نیست علایم و نشانه‌های دقیق آنرا مشخص کند. خطرناک ترین چیز این است که ما از علایمی که می‌توانیم در باره موجودیت آن‌ها به اهالی هشدار بدهیم خبر نداریم.

وقتی بیماران در درمانگاه بستری می‌شوند آن‌ها منتها از تب بالا و سرفه بسیار شدید گله دارند و پس از معاینه معمولاً آلوده بودن هر دو ریه شان به ویروس مشخص می‌شود و بیماران به درمان احیا شدن و دادن اکسیژن مصنوعی احتیاج پیدا می کنند".

به گفته دکتر «گرگوری هورتل» از سازمان بهداشت جهانی،یگانه نکته مثبت این است که شرط حتمی مبتلا شدن به آن ویروس وجود تماس طولانی است. وی گفت:

"معمای اساسی – گرفتن مرض از کی و از چه طریقی صورت می گیرد.کوشش می‌کنیم همین را معلوم کنیم، اما در 8 ماه کار چیزی را معلوم نکردیم. تا هنگامیکه این امر معلوم نشود ،مداخله در روند سرایت ویروس از یکی به دیگری محال خواهد بود. ویروس بسیار خطرناک است".

کارشناسان می‌گویند که اگر این ویروس به جهش ادامه دهد به دنبال گسترش آن ممکن است بیماری واگیر شیوع شود. «یوری گندون» کارمند ارشد علمی انستیتوی داروهای ضد ویروس آکادمی علوم پزشکی روسیه گفت:

"ویروس قبلی این نوع هم از انسان به انسان سرایت می‌کرد، اما بر اثر ابتلا به ویروس سابق انسان به بیماری دارای سنگینی متوسط مبتلا می‌شد و موارد مرگ در بر اثر آن مرض زیاد نبود. اما کورونا ویروس سبب ابتلا به شکل سنگین بیماری شده که ممکن است به مرگ تمام شود".

هنگامی که پزشکان جزئیات «ویروس سعودی» را مطالعه می‌کنند یک خطر جدید دارد از چین نزدیک می‌شود،منظور باصطلاح انفلائنزای مرغی است که 8 سال پیش سبب سراسیمه شدن پزشکان شده بود. اما نوع آن عوض شده و بجای H5N1 شماره H7N9 دارد. تا بحال این ویروس از انسان به انسان سرایت نکرده بود. اما شاید این یک پدیده موقتی باشد

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد