سیاست اخبار در جهان

ملاقات نخست وزیران چین و هند

GMT+08:00 || 2013-05-20 10:22:52 cri
         

لی که چیانگ نخست وزیر چین که در هند به سر می برد، روز یک شنبه نوزدهم مه در دهلی نو گفت: روابط چین و هند امنیت راهبردی دارد و دو طرف توانایی دارند که نقطه درخشان همکاری های آسیا را به صورت مشترک پرورش دهند.
لی که چیانگ شامگاه یک شنبه با مانموهان سینگ ملاقات کرد.
نخست وزیر چین در این دیدار تاکید کرد: تقویت همکاری و تحقق پیشرفت مشترک چین و هند برای مردم دو کشور صلح، ثبات و شکوفایی منطقه و حتی جهان سودمند است.
وی افزود: این سفر به هند نشان می دهد که اعتماد متقابل چین و هند افزایش یافته و همکاری های عملی نیز توسعه می یابد و منافع مشترک بیش از اختلاف نظرهاست.
نخست وزیر چین ادامه داد: دو کشور کاملا تمایل، خرد و توانایی ایجاد نطقه درخشان جدید همکاری های آسیایی را و ایجاد موتور جدید اقتصاد جهان را دارند و این تلاش برای آسیا و جهان نیروی بالقوه و نیاز بازاری بس بزرگ را فراهم می کند.
مانموهان سینگ نیز در این دیدار توضیح داد: برای دولت و مردم هند مایه افتخار است که لی که چیانگ، هند را به عنوان نخستین کشور مقصد خود پس از روی کار آمدن در سمت نخست وزیری انتخاب کرده است. نخست وزیر هند افزود: پیوسته معتقدم که جهان فضای کافی برای پیشرفت مشترک هند و چین داشته و دو کشور شریک همکاری یکدیگر به حساب می آیند نه رقیب؛ چرا که همکاری هند و چین برای مردم دو کشور، صلح و شکوفایی جهان از امنیت مهم برخوردار است. وی خاطرنشان کرد: هند به روابط خود با چین توجه زیادی داشته و قصد دارد با کوشش مشترک با چین، همکاری عملی را به پیش می برد و اختلاف نظر مرزی را کنترل کند تا روابط راهبردی و شریک همکاری را به سطحی جدید برساند.

افغانستان میخواهد از هند اسلحه خریداری نماید
22.05.2013, 23:54
حامد کرزی رئئس جمهور افغانستان در جریان سفر خود به نیودهلی لست اسلحه و تخنیک که افغانستان قصد بدست آوردن آنرا از هند دارد به مقامات هند ارائه نموده گفت:" ما لست اسلحه را که میخواهم از هند بدست بیاورم به مقامات هند ارایه نمودیم".
رسانه های هند خبر میدهد که ممکن افغانستان تقاضا تحویل توپ های 105 ملی متری, طیارات ترانسپورتی متوسط و آلات انجینری برای اعمار پل ها را از دولت هند تقاضا نموده باشد.
دولت هند در این ارتباط هیچ نوع توضیعات نداده است.
منبع آژانس میگوید که دولت هند قبلاً نیز به دولت افغانستان اسلحه تحویل نموده است. او اظهار داشت که هند از جمله کشور های بزرگ فروش اسلحه در جهان نیست. حتی خود هند اکثراً به سلاح ضرورت پیدا میکند.
هندوستان و افغانستان در سال 2011 معاهده همکاری استراتیژیکی را امضا نمودند که در چوکات آن هند به اردوی افغانستان کمک مبنماید و یربازان را تعلیم و تربیه میدهد.


هشت نفر در اثر دوحمله تروریستی در مخاچ قلعه به قتل رسیدن
سياست, اخبار, روسيه
20.05.2013, 16:40
تصویر: РИА Новости
اتر تاس خبر میدهد که طبق ارزیابی های ابتدائی در اثر دو انفجار پی در پی در نزدیکی تعمیر محکمه مخاچ قلعه مرکز جمهوری داغستان روسیه هشت نفر به قتل رسیده اند.
در خبر آماده است که دوموتر با مواد منفجره با تفاوت چند دقیقه در شهر انفجار گردید. تعداد زخمی شدگان مشخص میگردد. در حدود بیشتر از 20 موتر تخریب شده است
پبونگ یانگ نمیخواهد قربانی "انقلاب رنگه" شود
: سياست, اخبار, آسیا و اقیانوس آرام
21.05.2013, 10:15
تصوير: EPA
کیم ان جی سفر کوریای شمالی در مسکو طی مصاحبه ی به آژانس انترفکس اظهار داشت که کوریای شمالی نمیخواهد سرنوشت کشور های عربی و بالکان ...را تکرار نماید و آماده دفاع حاکمیت خود از فرمان های خارجی میباشد. یه گفته وی رویداد های تراژیدی سالهای اخیر نشان داد که "در صورت عدم نیرو قوی, نمیتوان از حاکمیت کشور خود دفاع کرد. خطر مداخله امریکا در امور داخلی کوریای شمالی وجود دارد. انقلابات رنگه که در کشورهای افریقای شمالی و بعضی کشور های شرق نزدیک صورت گرفت, تحت قیادت امریکا به نام دموکراسی سازی صورت گرفته است.
سفیر کوریای شمالی میگوید با در نظر داشت مساعی امریکا بخاطر ابرقدرت بودن در جهان, کوریای شمالی برنامه اتمی و پرتاب اقمار مصنوی خود را پیش میبرد. کوریا در شرایط که همیشه تحت تهدید اتمی , تحریمات و محدودیت ها قرار دارد, نیروی اتمی خود را تقویه مینماید و آن صرف بخاطر دفاع از حاکمیت کشور, حفظ صلح و توازن نیرو ها در منطقه میباشد
وزارت خارجه چین: ملاقات سران چین و آمریکا بسیار مهم است
GMT+08:00 || 2013-05-21 18:54:06 cri
هون لی سخنگوی وزارت خارجه چین 21 مه درباره ملاقات س
ران چین و آمریکا گفت: این گفت و گو برای افزایش ارتباطات و اعتماد متقابل، تعمیق همکاری، کن...ترل اختلافات، گسترش روابط دوجانبه و ایجاد الگوی جدید روابط میان کشورهای بزرگ، حایز اهمیت زیادی است.

شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین و باراک اوباما همتای آمریکایی او، 7 و 8 ماه ژوئن در ایالت کالیفرنیا باهم ملاقات می کنند.

هونگ لی با اشاره به گرایش مطلوب توسعه روابط دوجانبه در چهار سال گذشته گفت: با توجه به آنکه روابط دوجانبه وارد دوران جدیدی شده و دو کشور نیز با فرصتی مهم برای توسعه روبرو هستند، هر دو کشور امیدوارند گفت و گو سران هر چه زودتر برگزار شود تا درباره توسعه روابط دوجانبه گفتگو و برنامه ریزی راهبردی انجام شود.

این سخنگو خبر داد: دو طرف در این ملاقات درباره سیاست های داخلی و خارجی، مسایل راهبردی مهم و مسایل بین المللی و منطقه ای تبادل نظر خواهند کرد

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد