کانتاس علیه رولز رویس شکایت کرد




کانتاس علیه رولز رویس شکایت کرد

در حال حاضر فقط دو فروند از شش فروند هواپیمای ایرباس ای-380 کانتاس در حال پرواز است
کارشناسان امنیت پرواز در استرالیا می گویند در جریان انجام بازرسی های فنی روی موتورهایی که در هواپیمای ایرباس ای-۳۸۰ کار گذاشته می شود، متوجه شده اند که برخی از آنها در مرحله ساخت در کارخانه رولز رویس نواقص فنی اساسی داشته اند.
اکنون شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا علیه شرکت رولز رویس شکایت حقوقی کرده است.
رولز رویس در مقابل گفته است که یافته های کارشناسان استرالیایی با آنچه که این شرکت قبلا اعلام کرده، منطبق است.
این شرکت بریتانیایی با انتشار بیانیه ای گفت: "ما یک رژیم بازرسی، تعمیر و حذف را مستقر کرده ایم تا اطمینان حاصل کنیم که کارکرد موتورهای این شرکت بی خطر است. این برنامه مورد موافقت و هماهنگ با ایرباس و همه شرکت های هواپیمایی دیگر طرف قرارداد با ما و مطابق مقررات پرواز است."
شرکت هواپیمایی سنگاپور اعلام کرده است هواپیماهای ایرباس ای -۳۸۰ خود را به طور روزانه بازرسی فنی می کند.
ایرباس ای -۳۸۰ بزرگترین هواپیمای مسافربری در جهان است.
کارشناسان هواپیمایی گفتند لوله های روغن در موتورهای رولز رویس برخی اوقات مستعد نشت هستند که ممکن است به طور فاجعه باری منجر به از کار افتادن موتور هواپیما شود.
پس از آن که ماه گذشته یکی از هواپیماهای کانتاس در حین پرواز با مشکل اساسی روبرو شد، این شرکت مجبور شد کلیه هواپیماهای ایرباس ای-۳۸۰ خود را موقتا از برنامه پرواز خود حذف کند.
در حال حاضر فقط دو فروند از شش فروند هواپیمای ایرباس ای-۳۸۰ کانتاس در حال پرواز است.
هدف کانتاس از اقامه دعوا علیه رولز رویس جبران کردن خسارت های مالی است که اختلال در پروازهای کانتاس ایجاد شده است. تخمین زده شده است که این خسارت بالغ بر صد میلیون دلار است.
کانتاس گفته است به خاطر احتباط بیشتری بارزرسی های دیگری نیز در مورد امنیت موتورهای ایرباس ای-۳۸۰ این شرکت در شرف انجام است اما تاکید کرد خطر فوری پروازهای این شرکت را تهدید نمی کند.
یک فروند هواپیمای مسافربری ایرباس ای-۳۸۰ متعلق به شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا روز چهارم نوامبر مجبور به فرود اضطراری شد.
خلبان هواپیما فقط شش دقیقه پس از آغاز پرواز و در حالی که هواپیما در حال عبور از آسمان جزیره بتام در اندونزی بوده است، آن را به فرودگاه "چنگی" سنگاپور بازگرداند.
نزدیک به چهارصد و شصت نفر (۴۳۳ مسافر و ۲۶ خدمه)، مسافر این پرواز بودند.
هیچکس در این حادثه آسیب ندید.
سه سال است که از هواپیماهای ایرباس ای-۳۸۰ در پروازهای تجاری استفاده می شود.

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد