احمد مسعود وارد ویانا شد

 

احمد مسعود و ده‌ها چهرۀ سیاسی مخالف طالبان در اتریش گردهم آمدند

۱ hour ago

ده‌ها چهرۀ سیاسی مخالف طالبان به شمول احمد مسعود، رهبر "جبهۀ مقاومت ملی افغانستان" روز پنج‌شنبه ۱۵ سپتمبر (۲۴ سنبله) نشست سه روزه را در ویانا، پایتخت اتریش به هدف بحث در مورد آیندۀ افغانستان و مقاومت در برابر حکومت طالبان، برگزار کردند.

علی میثم نظری، مسوول روابط خارجی جبهۀ مقاومت روز پنجشنبه در تویتر نوشت که این نشست از سوی یک انستیتیوت خصوصی اتریشی زیر عنوان "کنفرانس بین‌الافغانی: هم‌بستگی و هماهنگی برای آیندۀ افغانستان" میزبانی می‌شود.

آقای نظری نگاشته است: "این کنفرانس نخستین سکو و فرصت برای مخالفان طالبان است تا گرد هم جمع شده و در مورد راه حل و رفتن به سوی یک افغانستان صلح آمیز و دموکراتیک بحث کنند."

گفته شده است که این نشست بدون حضور رسانه‌ها برگزار می‌شود، اما آقای نظری گفته است که به تاریخ ۱۶ سپتمبر کنفرانس خبری در مورد مسایلی که در این نشست بحث می‌شود، برگزار خواهد شد.

درست یک ماه پیش نیز ده‌ها چهرۀ سیاسی مخالف طالبان که در آن نیز احمد مسعود شرکت داشت، در یک نشست آنلاین منشور "شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان" را اعلام و به "برگرداندن حاکمیت به مردم [افغانستان] از طریق برپایی نظام و دولتی مبتنی بر ارادۀ جمعی؛ از راه برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه" تاکید کردند.

در منشور این شورا بر "تحکیم نظام جمهوری اسلامی پارلمانی- نامتمرکز که در آن جمهوریت و مردم سالاری اسلامی در هیات نظام پارلمانی بیشتر می‌تواند تبلور یابد" و نیز به "مذاکرات برای صلح و ایجاد دولت فراگیر انتقالی و نظام و دولت منتخب" تاکید شد.

گروه طالبان تا کنون در مورد برگزاری نشست اتریش واکنشی نشان نداده است.

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده است شماری از چهره‌های سیاسی مخالف طالبان به شمول احمد مسعود، فوزیه کوفی، شکریه بارکزی، رنگین دادفر سپنتا و برخی دیگر از شخصیت‌های افغان را هنگام ورود به ساختمانی نشان می‌دهد که گفته می‌شود "انستیتوت امور بین‌المللی اتریش" است.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که نبردها میان طالبان و جنگجویان جبهۀ مقاومت در پنجشیر شدت گرفته و ادعاهایی وجود دارد که طالبان اسیران جبهۀ مقاومت را محاکمۀ صحرایی کرده و به گلوله سمی‌بندند

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد