حقوق بشر،ديموكراسي، أزادي

 

هیچ یک از جنگ افروزان دنیاى مادّى امروز نمى گویند که براى رضاى خدا مى جنگیم، امّا بهانه هایى براى ایجاد جنگ و رسیدن به اهداف سه گانه خود دارند. و در پوشش این سه بهانه جنگ را آغاز مى کنند.



1ـ حقوق بشر!

Eدر برخى از کشورهاى مورد نظر، که به دنبال یکى از سه هدف مذکور هستند، حقوق بشر را بهانه مى کنند و با تبلیغات وسیع ذهن مردم جهان را آماده جنگ با آن کشور مى کنند; سپس در پوشش این شعار دروغین به آن کشور حمله کرده و آن را اشغال مى کنند، و در حقیقت به اهداف مورد نظر مى اندیشند.

2ـ دموکراسى!

حکومت مردم بر مردم بهانه دیگر جنگ افروزان است. آنها به عراق حمله مى کنند تا حکومت دیکتاتورى صدام جنایتکار را ساقط نموده و دموکراسى ایجاد کنند. امّا این ظاهر قضیه است، و هدف واقعى آنها چاههاى نفت عراق است.

در افغانستان  واوكراني حمله مي كنند هدف شان رسيدو به كشور هاي آسياي مركزي و محاصره روسيه  و پارچه ساختن آن أست.

آزادى!

پوشش دروغین دیگر جنگ افروزان فقدان آزادى در کشور مورد نظر است. آنها با یدک کشیدن تلاش براى آزادى، کشورهاى دیگر را اشغال کرده، و با نام آزادى مردم و دولت آن کشور را اسیر هوسهاى خود مى کنند.


جالب این که خود جنگ افروزان، به هیچ وجه پایبند حقوق بشر و دموکراسى و آزادى نیستند. راستى حقوق بشر به چه میزان در آمریکا رعایت مى شود؟ چقدر بین سفیدپوستان و سیاه پوستان آمریکا فاصله است؟ 

آیا حقوق بشر اقتضا مى کند که در بسیارى از شهرهاى آنان هتل ها، رستورانها و پارکهاى سیاهان و سفیدها از هم جدا باشد، و سیاهان حقّ استفاده از مکانهاى خصوصى سفیدها را نداشته باشند؟ 

در فلسطین اشغالى انتخابات آزاد برگزار گردید، اما نتیجه آن بر خلاف خواسته آمریکا و اسرائیل شد. آیا آن ها حکومت مردمى فلسطین را پذیرفتند؟


در عراق اشغال شده علیرغم تلاشهاى وسیع آمریکاییها و اسرائیلیها حکومت مردمى روى کار آمد، امّا چون مطابق میل غربیها نبود با آن به مخالفت پرداختند.


در مورد آزادى، که پرونده آنها بسیار سیاه و تاریک است، اگر کسى منکر شود که یهودیان به وسیله نازى ها قتل عام شدند، یا بخواهد در این زمینه تحقیق و سخنرانى نماید، یا مقاله اى بنویسد، او را ترور کرده، و یا به زندان مى افکنند. این چه آزادى است که با مردم دنیا بدین شکل برخورد مى شود؟


این اهداف جنگ در دنیاى امروز است که در زیر پوشش هاى حقوق بشر و دموکراسى و آزادى هر از چندى در گوشه اى از جهان شعله ور مى گردد

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد