رئیس‌جمهوری روسیه، به‌تازگیبه تازه گی از نفوذ ترورستان به آسیای مرکزی ابراز نگرانی کرد

 

روسیه نگران نفوذ تروریست‌ ها از افغانستان به آسیای میانه است

دولت روسیه یکی از حامیان گروه طالبان در چند سال اخیر است

روس ها برای زمین گیر کردن امریکا و ناتو، رابط خود را از سال ۲۰۱۰ با گروه طالبان افزایش دادند-GAVRIIL GRIGOROV / SPUTNIK / AFP

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، به‌تازگی درباره نفوذ تروریست‌ها به کشورهای مشترک‌المنافع از طریق خاک افغانستان اظهار نگرانی کرده است. پوتین که روز پنجشنبه در مراسم نشست روسای نهادهای امنیتی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع و سرویس‌های ویژه حضور داشت، در سخنرانی‌اش گفت تروریست‌ها در افغانستان ممکن است علیه کشورهای هم‌مرز با این کشور توطئه کنند. پوتین افزود به همین دلیل وضعیت در مرزهای مشترک‌المنافع نیازمند توجه بیشتر است.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت بدیهی است تروریست‌هایی که در حال حاضر در خاک افغانستان فعالیت‌ دارند، به عملیات تروریستی و جنایت‌کارانه علیه کشورهای مشترک‌المنافع اقدام کنند. او گفت باور دارد که تلاش‌هایی برای به‌کارگیری همدستان و ایجاد جریان‌های تروریستی جدید یا احیای جریان‌های خاموش گذشته در حال شکل‌گیری است و حتی برای این جریان‌ها تسلیحات نیز فراهم شده است. به باور پوتین وضعیت در مرزهای مشترک‌المنافع نیازمند توجه بیشتر است، زیرا بسیاری از تهدیدهای امنیتی مشترک اگر به‌موقع متوقف نشود، می‌تواند بر وضعیت این کشورها تاثیر منفی بگذارد. رئیس‌جمهوری روسیه گفت:«‌وضعیت دشواری در افغانستان ایجاد شده است و گروه‌های تروریستی و افراطی در این کشور فعالیت می‌کنند. حمله تروریستی خونینی که ۵ سپتامبر نزدیک سفارت روسیه در کابل رخ داد و جان شهروندان ما را گرفت، این مسئله را تایید می‌کند.»


المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد