اخبار افغانستان

اخبار افغانستان : جنرال ظاهر عظیمی: ایجاد پایگاه‌های دایمی به نفع مردم است/ پاکستان انتقام می‌گیرد، حمله‌ی انتحاری در کندز، 70 کشته و زخمی در پی داشت/جلسه هیات مشترک پروسه انتقال امنیت به قوای افغان /9 ماه امارت حبیب الله کلکانی؛ گذرگاهی به چند سو-1 /فرانسه امیدوار است که مسئولیت امنیتی سروبی امسال به افغان ها سپرده شود / افزایش نیروهای امنیتی افغان در امریکا بررسی می شود /پایان جنگ اعلام نشده: سال 1989 خروج نیروهای شوروی از افغانستان/دیدار اعضای مجلس نمایندگان باحامد کرزی / فرودگاه هرات بین المللی شد/ملیارد ها دالر کمک امریکا به افغانستان، به تعلیق درآمد /حکــم بــازداشت پــرویز مشــرف رئیس جمهــور ســابق پاکســتان به دلیــل قتــل بینظیـــربوتــو /بمنــاسبت نهمیــن ســالروز شهــادت داکتــرعبــدالرحمـــن

تقاضای ایالات متحده برای آزادی دیپلمات امریکایی زندانی در پاکستان
سه شنبه, 22 فبروری 2011
عکس REUTERS

وزارت خارجه ایالات متحده تاکید نموده است که کارمند قنسولی سفارت امریکا که درپاکستان زندانی است مصؤونیت دیپلماتیکی دارد ولازم است رها گردد. گزارش رسانه ها حاکی است که او کارمند اداره استخبارات مرکزی امریکا است.
روزنامه های واشنگتن پست و نیویورک تایمز، و آژانس خبری اسوشیتدپرس، ازقول مأمورین ایالات متحده که نام شان ذکر نشده نقل کرده که گفته اند ریموند دیویس امریکایی قراردادی امنیتی برای اداره استخبارات مرکزی امریکا است.
تمامی این مطبوعات گفته اند که مامورین استخباراتی ایالات متحده ازآنها خواسته اند تا تمامی معلومات درمورد اشتغال دیویس را به دلیل بیم خطر بر وی در وقتی که زندانی است، نشر نسازند.
گزارشات روز دوشنبه وسه شنبه نشر کردند که تقاضای عدم نشر برداشته شده است.
مامورین پاکستانی دوباره گفتند که محکمه کشور درمورد سرنوشت یک کارمند قونسلگری ایالات متحده که در پاکستان به اتهام قتل زندانی است تصمیم خواهد گرفت
تعداد تلفات عمل تروریستی در شمال افغانستان تا 29 نفر افزایش یافته است
13:33
1389 / 12 / 02
تعداد تلفات عمل تروریستی در شمال افغانستان تا 29 نفر افزایش یافته است
کابل، 2 حوت، خبرگزاری «ریا نووستی» / تعداد تلفات عمل تروریستی که در روز دوشنبه از طرف تروریست انتحاری در ولسوالی امام صاحب ولایت قندوز انجام گردیده، تا 29 نفر افزایش یافته است، در این باره عبدالقیوم ابراهیمی قوماندان امنیه ولسوالی به نمایندگان وسایل اطلاعات جمعی خبر داد.
به قول قوماندان امنیه، در جمله کشته شدگان ماموران ارگان های امنیتی افغانستان شامل می باشند که وظایف حفاظت عمارت ولسوالی و مردم ملکی را بردوش داشتند. ابراهیمی افزود که ده ها نفر دیگر زخمی شده اند.
قبلاً محب الله سیدی سکرتر مطبوعاتی ولایت در باره کشته شدن 18 نفر و زخمی شدن 25 نفر در این حادثه خبر داده بود.
عمل تروریستی حوالی ساعت 12 بجه به وقت محلی در ولسوالی امام صاحب در عمارت ولسوالی زمان رخ داد، وقتیکه تعداد زیادی مردم در روز معین به شعبه احصائیه جهت دریافت تذکره امده بودند.
به گفته شاهدان عینی، تروریست بدون مانع به عمارت ولسوالی داخل گردید و خود را در بین صف مردم که به یکی از دفاتر در نوبت استاده بودند منفجر ساخت.
اعمال تروریستی در صف نوبت به بانک، جای که کارمندان معاش دریافت میکنند و یا در دفاتر دولتی هنگام دریافت اسناد به شیوه معمول افراد مسلح طالبان مبدل گشته اند.
طالبان در روز شنبه در جلال اباد بر نمایندگی "کابل بانک" حمله نمودند که در نتیجه ان 40 نفر ، بشمول مردم عادی ملکی و ماموران بلندپایه ارگان های امنیتی کشته و 73 نفر دیگر زخمی شدند.

بازشماري آراي انتخابات مجلس افغانستان آغاز شد
كابل- مقام هاي قضايي افغانستان اعلام كردند: بررسي و شمارش دوباره صندوق هاي راي مشكوك انتخابات دومين دوره مجلس از امروز(شنبه) شروع شده است.

به گزارش ايرنا از كابل، هفته گذشته مركز شمارش آراي كميسيون مستقل انتخابات افغانستان توسط ماموران پليس مهر و موم شده بود. باوجود آنكه پارلمان افغانستان ششم بهمن ماه جاري به صورت رسمي توسط رييس جمهوري اين كشورآغازبه كاركرد، دولت ومقام هاي قضايي مصمم هستند تخلفات اين انتخابات را تحت پيگيري قرار دهند؛ كاري كه مورد اعتراض بيشتر نمايندگان قرار دارد. مقام هاي قضايي درحالي براين كارخود اصرار دارند و امروز بررسي و شمارش دوباره آرا را آغاز كرده اند كه نمايندگان مجلس ضمن راي دادن به انحلال دادگاه، مدعي اند دادگاه ويژه رسيدگي به انتخابات 'غيرقانوني' است. انتخابات مجلس نمايندگان افغانستان كه دومين دورآن پس ازسقوط طالبان محسوب مي شود، 27شهريورماه امسال برگزار شد كه به علت اختلاف نظرها بر سر نحوه رسيدگي به تخلفات انتخاباتي، گشايش مجلس حدود پنج ماه به تاخير افتاد. حال به گفته 'صديق الله حقيق' رييس دادگاه ويژه انتخاباتي افغانستان شمارش دوباره صندوق هاي مشكوك اخذ راي در24 استان كشور آغاز شده است. مقام هاي قضايي پيشتر اعلام مي كردند كه كميسيون مستقل انتخابات حاضر به همكاري در اين زمينه نيست تا اينكه كميسيون انتخابات هفته گذشته مورد محاصره نيروهاي پليس قرار گرفت و مركز شمارش آراي آن مهروموم شد. همزمان اعلام شد كه برخي مقام هاي كميسيون انتخابات ازجمله رييس آن ممنوع الخروج شده اند. درهمين زمان مسوولان كميسيون انتخابات افغانستان اعلام كردند: با آنكه فعاليت اين دادگاه غيرقانوني است، اما آماده هرگونه همكاري هستيم. رييس دادگاه ويژه انتخاباتي گفته است كه بررسي صندوق هاي مشكوك درصورت همكاري نهادهاي متولي ازجمله كميسيون مستقل انتخابات ممكن است يك ماه طول بكشد. اگرچه نمايندگان معترض مجلس فعاليت دادگاه ويژه انتخاباتي راغيرقانوني خوانده اند و خواهان انحلال اين نهاد شده اند اماهفته گذشته همزمان با مهر وموم مركز شمارش آرا توسط مسوولان قضايي، برخي نامزدهاي شكست خورده انتخابات با حمايت ازاين اقدام قوه قضاييه، به خيابان ها ريختند و اظهار شادي كردند. جنجال بر سر نحوه رسيدگي به تخلفات انتخاباتي افغانستان درحالي اين روزها به اوج خود رسيده كه مجلس نمايندگان از درون نيز با مشكل مواجه است و نتوانسته رييس براي خود برگزيند. آساق**569**1064

افغــانســتان به بیطــرفی دایمــی و غیــر نظــامی شــدن نیــاز مبــرم دارد، نی به پیمــانهــا و پــایگــاههــای نظــامی تجــاوزکــار

نیرو های امنیتی با اخراج محافظان موسوی کنترل خانه او را در اختیار گرفتند

تصویر آرشیوی
نوشتۀ بیژن برهمندی
سایت کلمه، وضعیت موسوی و رهنورد را " بشدت نگران کننده" توصیف کرده و تذکر داده است که از چند روز گذشته "مواد غذائی آنها هم توسط نیرو های امنیتی تامین می شود و این بر نگرانی ها می افزاید."
به گزارش سایت "کلمه" ، با صدور بیانیه دیروز میر حسین موسوی،آخرین ارتباط با او از بین رفت و اینک تنها نیرو های امنیتی حکومت از وضعیت او اطلاع دارند.بگزارش کلمه دختران موسوی و رهنورد که تا پیش از این هر روز با آنها دیدار حضوری داشتند و یا تماس تلفنی می گرفتند ، اکنون قادر به کسب هیچ گونه خبری از وضعیت پدر و مادر خود نیستند و ماموران به آنها اجازه نزدیک شدن به محل را نمی دهند. این ماموران به دختران موسوی گفته اند که از طرف دادستان مامور حصر موسوی هستند. با این حال هیچ حکمی ارائه نداده اند."کلمه" می نویسد که نیرو های جدید امنیتی معلوم نیست که وابسته به چه نهادی هستند. حتی معلوم نیست محافظان موسوی را به کجا برده اند.این منبع اضافه کرده است که نیرو های امنیتی به تعداد زیاد در خیابان ها پراکنده هستند، بطوری که حتی رفتگران خیابان پاستور هم با سرنشینان اتومبیل " ون" متعلق به نیرو های امنیتی رابطه دارند و بطور پنهانی از مراجعه کنندگان عکس می گیرند. این اتومبیل که شیشه های سیاهی دارد و کسانی در داخل آن مستقر شده اند، از چند روز پیش راه ورود به کوچه محل سکونت موسوی را مسدود کرده است.سایت کلمه، وضعیت موسوی و رهنورد را " بشدت نگران کننده" توصیف کرده و تذکر داده است که از چند روز گذشته "مواد غذائی آنها هم توسط نیرو های امنیتی تامین می شود و این بر نگرانی ها می افزاید."سایت کلمه در همین گزارش به تظاهرات متعدد افراد ناشناخته در روز های اخیر در مقابل منزل موسوی اشاره کرده و معتقد است که ورود انها به این منطقه ممنوعه، بی شک با هماهنگی مقامات امنیتی انجام گرفته است. " کلمه" در ادامه گزارش می پرسد"آیا افرادی که چنین جوازی را برای گرو های خودسر صادر کرده اند، ممکن است جواز کارهای نا معقول و خطر ناک دیگر را هم بزودی صادر کنند؟"
کمپنی "روس نفت" به افغانستان محصولات نفتی می فروشد
22:22
1389 / 11 / 20
کابل، 20 دلو، خبرگزاری «ریا نووستی» / کمپنی "روس نفت" در اینده نزدیک به افغانستان مقدار 1.8 میلیون تن محصولات نفتی به فروش می رساند، این مطلب در اعلامیه اتاق تجارت و صنایع افغانستان که در کابل منتشر گردیده، تذکر یافته است.
قرار اطلاعیه، محصولات نفتی را از کمپنی "روس نفت" کمپنی Davi-oil خریداری خواهد کرد.
در اطلاعیه گفته شده، "بادرنظرداشت نیازمندی های افغانستان به کالای وارداتی ضرویات اولیه از دول همجوار و از طریق انها و با درنظرداشت مشکلات ترانزیتی که مقامات ایرانی برای متشبیثین افغان ایجاد نموده بود، هیات بلند پایه اتاق تجارت و صنایع جمهوری اسلامی افغانستان رئیس جمهور افغانستان را در سفر به فدراسیون روسیه همراهی میکرد و نمایندگان کمپنی Davi-oil توانستند با کمپنی "روس نفت" راجع به خریداری محصولات نفتی در روسیه به توافق برسند و همچنان موافقت نامه را با بانک صنعتی مسکو راجع به حمایت مالی از کمپنی افغانی امضاء نماید".
قرار ارزیابی کارشناسان نیازمندی مجموعی افغانستان به محصولات نفتی در سال به یک و نیم میلیون تن میرسد و مصرف محصلات نفتی ناتو را نیز عین رقم تشکیل میدهد.
روز 25 بهمن: در تهران چه می گذرد؟
20:06
1389 / 11 / 25
مسکو، 25 بهمن، خبرگزاری «ریانووستی»/ خبرهای رسیده از "تهران" پایتخت ایران حاکی از آن است که جمعیت تظاهر کننده در پاسخ به دعوت رهبران اپوزیسیون مبنی بر حمایت از انقلاب های مردمی در تونس و مصر در حال افزایش است و "میرحسین موسوی" یکی از رهبران اصلی اپوزیسیون و همسرش "زهرا رهنورد" نیز به معترضان پیوسته اند.
هر چند که هنوز صحت و سقم این مطالب اعلام نشده اما منابع مطلع اعلام کردند که هرچند نیروهای پلیس از برخورد با معترضان خودداری می کنند اما نیروهای لباس شخصی در چند نقطه از تهران با مخالفان درگیر شده اند.این درگیری ها در منطقه "کالج" ، "میدان فردوسی" و "میدان انقلاب" در مرکز تهران شدید گزارش شده است.در همین حال نیروهای پلیس در اطراف دانشگاه تهران مستقر شده و بالگردهای نیروی انتظامی نیز در آسمان شهر مشاهده شده می شوند.میرحسین موسوی و مهدی کروبی ، دو تن از رهبران اپوزیسیون در ایران، در نامه ‌ای به وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران خواستار صدور مجوز برای "راهپیمایی مردمی" در روز 14 فوریه (۲۵بهمن) با هدف حمایت از حرکت‌های اعتراضی در تونس و مصر شده بودند. اما وزارت کشور ایران به این درخواست پاسخ منفی داد.با این وجود معترضان ایرانی بر برگزاری تظاهرات خود اصرار دارند. احزاب وگروه ها و تشکل های اصلاح طلب بسیاری با صدور فراخوان های جداگانه از مردم خواستند به خیابان بیایند.به گفته شاهد عینی شمار جمعیت حاضر در مسیر راهپیمایی در حال افزایش است.همچنین خبر می رسد که با فرار رسیدن ساعت مقرر برای تظاهرات که سه بعد از ظهر به وقت ایران است، راهپیمایی در حال شکل گیری است و جمعیت از مسیر "میدان ولی عصر" به سمت "میدان انقلاب" در حال حرکت است.مسیر پیش بینی شده برای راهپیمایی میدان انقلاب تا میدان آزادی است که 25 خرداد سال گذشته شاهد حضور معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران بود.این تظاهرات در حالی صورت می گیرد که در روزهای اخیر فشارها بر رهبران معترضان و فعالان اصلاح طلب افزایش یافته است. طی دیروز و امروز "عبدالله ناصری" رئیس سابق سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در دوران ریاست جمهوری "محمد خاتمی" و "علی باقری" عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب بازداشت شدند.

دستگیری هفت تن به شمول دو امریکایی در همکاری با طالبان
دوشنبه, 14 فبروری 2011
وزارت عدلیه ایالات متحده می گوید هفت تن به شمول دو شهروند ایالات متحده را که می خواسته اند راکت های زمین به هوا و سلاح دیگر را به طالبان فروخته و به کمک گروه های جنگجو، در حلقۀ قاچاق بین المللی مواد مخدر فعالیت نمایند، متهم نموده اند.
مقامات وزارت عدلیه می گویند دو امریکایی به اتهام طرح نقشه فروش راکت ها و سلاح دیگر به طالبان برای آنکه آنان فعالیت های مربوط به مواد مخدر خویش را بتوانند حمایت کنند، متهم گردیده اند. این دو تن هفتۀ گذشته در رومانیا دستگیر شده اند.
پنج تن دیگر که در حلقه قاچاق مواد مخدر در ( بنین ) و جا های دیگر در افریقا فعالیت می نمودند در لایبریا دستگیر گردیده و اکنون در توقیف ایالات متحده به سر می برند .
آنان با اتهام دست داشتن در مواد مخدر مربوط به دهشت افگنی روبرو می باشند.
اتهام علیه این اشخاص به روز دوشنبه در نیویارک پس از تحقیقات محرمانه یی که در آن ماموران ایلات متحده دخیل بوده و برای معامله سلاح و مواد مخدر با ایشان مذاکره می نمودند، علنی گردید

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد