در سومین روز تظاهرات در یمن،


در سومین روز تظاهرات در یمن، مخالفان دولت با پلیس درگیر شدند

مخالفان دولت یمن، برای سومین روز دست به تظاهرات زده‌اند
صدها نفر از تظاهركنندگان مخالف دولت يمن، در سومين روز اعتراضشان در صنعا، پايتخت اين كشور، با نيروهاى پليس درگير شده‌اند.
تظاهركنندگان در يمن خواهان اصلاحات سياسى و استعفاى على عبدالله صالح، رئيس جمهور اين كشور هستند.
بر اساس گزارش‌ها، در درگيرى معترضان با نيروى پليس، چندين نفر از تظاهركنندگان زخمى شده‌اند و پليس ده ها نفر را هم بازداشت كرده است.
تظاهرات معترضان يمن، بعد از اعتراض‌های مردم مصر و تونس آغاز شد. اين اعتراض‌ها در ابتدا به صورت پراكنده شكل گرفت، ولى با موفقيت مردم مصر در تغيير دولت اين كشور، به‌تدريج بر شدت آنها اضافه شده است.
آقاى صالح كه بركناريش، يكى از مهم‌ترين درخواست‌هاى معترضان يمن به شمار مى‌رود، از سال ۱۹۷۸ ميلادى بر سر كار بوده است. او وعده داده است كه در سال ۲۰۱۳ ميلادى كه دوره رياست جمهوريش به پايان مى‌رسد، ديگر نامزد انتخابات نشود.
رئيس جمهور يمن چند سال پيش هم وعده مشابهى داده بود.
پيشنهاد آقاى صالح براى كناره‌گيرى بعد از پايان دوره رياست جمهوريش، استقبال گروه‌هاى مخالف دولت را به دنبال داشته است، ولی منتقدان دولت مى‌گويند كه روند تغييرات سياسى در يمن بايد از همين الان شروع شود.
بر اساس گزارش‌ها، امروز يكشنبه سيزدهم فوريه (۲۴ بهمن) معترضان در حالى كه شعار مى‌دادند: "انقلاب يمنى، بعد از انقلاب مصرى" به سمت كاخ رياست جمهورى در صنعا حرکت کردند.
شاهدان عينى گفته‌اند كه چندين نفر بر اثر درگيرى با نيروهاى پليس كه باتون به دست داشتند، زخمى شده‌اند. تظاهركنندگان هم به سمت نيروهاى پليس، سنگ پرتاب كردند.
در تظاهرات روز شنبه، دوازدهم فوريه ( ۲۳ بهمن) هم طرفداران رئيس جمهور يمن، در حالى كه چاقو و چماق در دست داشتند، به تظاهركنندگان در خيابان‌هاى صنعا حمله كردند.
روز قبل از آن هم تظاهركنندگانى كه كناره‌گيرى حسنى مبارک از رياست جمهورى مصر را در خيابان‌هاى صنعا جشن گرفته بودند، توسط نيروهاى دولتى پراكنده شدند

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد