بحرینی امروز خواهان سرنگونی رژیم شدند


بحرین -
این مقاله در این تاریخ منتشر شده سه شنبه 22 فوریه 2011 - آخرین تغییرات در این تاریخ انجام شده است. سه شنبه 22 فوریه 2011
تظاهر کنندگان بحرینی امروز خواهان سرنگونی رژیم شدند

نوشتۀ بیژن برهمندی
بنظر می رسد که بکارگیری وسیع شعار "ما مذاکره نمی خواهیم "نوعی اعمال فشار به گروههای اپوزیسیون است که هم اینک در حال مذاکره بقصد هماهنگی و تدارک پاسخی به درخواست حکومت برای مذاکره هستند.
عصر امروز یک تظاهرات عظیم چند ده هزار نفری در منامه پایتخت بحرین بر پا شد و دقایقی پیش بدون هیچ حادثه ای به پایان رسید. تظاهر کنندگان خواهان سرنگونی رژیم بودند و با هر نوع مذاکره مخالفت می کردند. این درحالی است که پادشاه بحرین همزمان با فرمان آزادی گروهی از زندانیان سیاسی ، ولیعهد را مامور مذاکره با رهبران اپوزیسیون کرده است. گرچه سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین اعلام کرد که که خود را متعهد به " اصلاحات واقعی" کرده است، ولی امروز تجمع کنندگان در میدان مرکزی شهر منامه ، حکومت را به عهد شکنی متهم کرده و خواستار خلع ید از پادشاه بحرین شدند. خبر گزاری فرانسه از قول جوانانی که از صبح امروز میدان را اشغال کرده بودند، نقل می کند که "230 سال حکومت ناعادلانه کافی است. پادشاه باید برود!"در اطراف تجمعات میدان لوءلوء هیچ اثری از نیرو های انتظامی نیست و حتی ترافیک شهر را افراد داوطلب به عهده گرفته اند.بنظر می رسد که بکارگیری وسیع شعار "ما مذاکره نمی خواهیم "نوعی اعمال فشار به گروههای اپوزیسیون است که هم اینک در حال مذاکره بقصد هماهنگی و تدارک پاسخی به درخواست حکومت برای مذاکره هستند.ابراهیم شریف یکی از رهبران اپوزیسیون تقاضای مذاکره از سوی دولت را نشانه ای از بازگشائی رژیم تفسیر می کند. او می گوید که خانواده آل خلیفه باید دست از انحصار قدرت بردارد و هر تعهدی به اصلاحات با تضمین همراه باشد.یکی از رهبران مخالف رژیم ،حسن مشیمع ، رهبر جنبش آزادی ها و دموکراسی " حق" ،که تبعیدش را در انگلستان می گذراند، قرار است امشب وارد بحرین شود. او روز گذشته در صفحه فیس بوکش نوشت که می خواهد رژیم را امتحان کند که آیا واقعاً آماده مذاکره با مخالفان است، یا مرا به محض ورود دستگیر خواهند کرد. امروز دو حزب سیاسی مخالف رژیم ،" وفاق" و "وعد" بطور مشترک فراخوان تظاهرات امروز عصررا داده بودند . این اولین تظاهرات سازمان یافته درمنامه محسوب می شود.دیشب حدود ده هزار نفر از از هواداران امیر بحرین در منامه دست به تظاهرات زدند و با بدست گرفتن پرچم ملی کشور از رژیم حمایت کردند.صبح امروز دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس که اینک در کویت بسر می برد در پارلمان این کشور سخنرانی کرد و جنبش های مردمی در جهان عرب را مورد ستایش قرار داد. او گفت که "تاریخ در منطقه شما به حرکت افتاده است" او تصریح کرد که مضمون این حرکت تاریخی مطالبات مردمی است که حق خود را می خواهند و در اکثریت عظیم موارد آنرا با متانت و شجاعت طلب می کنند.
tags: بحرین

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد