عقب نشيني قمي مشاور ريس ج.ا

 


عقب‌نشینی نماینده ایران برای افغانستان؛کاظمی قمی می‌گوید جبهه مقاومت وابسته به امریکا نیست

نماینده ویژه ایران برای افغانستان از مواضع اخیر خود در خصوص جبهه مقاومت ملی افغانستان عقب‌نشینی کرد. حسن کاظمی قمی تصریح کرد که جبهه مقاومت ملی وابسته به امریکا نیست بلکه ایالات متحده با سوءاستفاده از مقاومت به دنبال ایجاد جنگ داخلی در افغانستان است.

اخیراً رسانه‌های وابسته به دولت ایران به نقل کاظمی قمی گفتند امریکا با سازماندهی جبهه مقاومت، به‌دنبال ایجاد آشوب‌ در افغانستان است.

حسن کاظمی قمی در نشستی با حضور خبرنگاران می‌گوید سخنان او به درستی تفسیر نشده است. او گفت: «تعجب می‌کنم آنهای که از سر خیرخواهی تفسیر می‌کنند، این جمله مرا اینگونه تعبیر می‌کنند که مقاومت امریکایی است.»

به گزارش رسانه‌های وابسته به دولت ایران، کاظمی قمی اخیراً با دروغ خواندن مقاومت ملی در افغانستان ادعا کرده بود که امریکا ۷ هزار نفر را داخل خاک خود برای به‌کارگیری در برنامه‌های آتی ساماندهی می‌کند. نماینده ایران آن زمان نیز امریکا را متهم کرد که به دنبال ایجاد جنگ‌های مذهبی و قومی در افغانستان است.

پس از اظهارات کاظمی قمی، محمدرضا بهرامی، سفیر پیشین ایران در افغانستان گفت که هنوز هیچ شواهدی که نشان بدهد جبهه مقاومت ملی هدف‌گیری و رویکردش متاثر از کشورهای غربی باشد، ندیده است. این مقام پیشین ایران تاکید کرده است که جبهه مقاومت ملی از کشورهای غربی حمایت دریافت نمی‌کند.

کاظمی قمی در توضیح مواضع قبلی خود گفت: «امریکایی‌ها به دنبال این هستند که به اسم مقاومت و با سوءاستفاده از مقاومت، مجموعه‌ای را برای جنگ داخلی ایجاد کنند. این موضوع ربطی به جبهه مقاومت ندارد، آنچه من گفتم این بود.»

نماینده ویژه ایران برای افغانستان گفت که پس از تسلط طالبان بر افغانستان، جمهوری اسلامی برای تشکیل یک حکومت مشارکتی در افغانستان در اولین اقدام، میزبان نشست میان مقام‌های طالبان و مسئولان جبهه مقاومت بود.

آقای قمی تاکید کرد که امریکا در جریان دو دهه گذشته جلو مقاومت را گرفتند. این مقام ایران، امریکا را متهم کرد که شماری از فرماندهان و رهبران مقاومت را ترور و زندانی کرده است. آقای قمی نامی از این رهبران نبرد. 

نماینده ویژه ایران برای افغانستان تصریح کرد که اکنون بحران افغانستان از 

 سیاسی قابل حل است.

مسئولان جبهه مقاومت ملی تا اکنون در مورد اظهارات مقام‌های ایران اظهار نظر نکرده‌اند.

به تازگی، احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی گفت که هیچ گزینه دیگری جز مبارزه با طالبان وجود ندارد. آقای مسعود در مصاحبه با شورای آتلانتیک گفت که طالبان علاقه‌ای به گفتگو و تعدیل روش‌های عقب‌مانده خود ندارند

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد