خفه شو…!

 

سفارش اسکات ریتر به  بئربوک وزیر خارجۀ آلمان  «خفه شو


منتشر شده در راشاتودی

ترجمه مجله هفته



اسکات ریتر در مورد دیدنی ترین اتفاق چند روز گذشته اظهار نظر کرده است: سفر نانسی پلوسی به تایوان.

او معتقد است که این اجتناب ناپذیر است که چین در واکنش به این اتفاقات، تایوان را تحت کنترل کامل دولت خود قرار دهد.

این بزرگترین کار احمقانه ای بود که ایالات متحده می توانست انجام بدهد.

آنچه باقی می ماند انتخاب بین تحقیر و جنگ هسته ای است.

اسکات ریتر، تحلیلگر نظامی، سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان را احمقانه ترین اشتباهی که ایالات متحده تاکنون مرتکب شده است، خواند.

این اقدام با وجود اعتراضات گسترده دولت چین انجام شد.

در هر صورت، به گفته ریتر، این امر عواقبی خواهد داشت، زیرا ایالات متحده از خط قرمزی که چین همیشه به وضوح آنرا تعریف کرده بود، عبور کرده است، یعنی زیر سوال بردن وابستگی تایوان به چین.

چین در حال حاضر رزمایش نظامی با اجازه استفاده از شلیک گلوله واقعی را در شش منطقه در اطراف تایوان انجام می دهد و عزم خود را برای دفاع از جزیره اش تایوان، همانطور که در قانون اساسی چین ذکر شده است، نشان می دهد.

او در مصاحبه ای با اپراتور کانال یوتیوب The Radical Independent توضیح داد که چرا ریتر سفر پلوسی را یک خطر آتش افروزی می داند و چرا خطر تشدید تنش تا حد جنگ جهانی را به همراه دارد.

تعهد ادعایی ایالات متحده به دکترین «چین واحد» فقط با هدف فریب چین تحت حاکمیت کمونیستی برای تسلیح هر چه بیشتر تایوان صورت گرفته است.

ریتر معتقد است، با این حال، تایوان نمی تواند از خود در برابر چین دفاع کند و ایالات متحده در صورت درگیری در تایوان مستقیماً هیچ مداخله‌ای نخواهد کرد.

و با این حال، ایالات متحده باید چیزی را «آزمایش» کند زیرا آنها قبلاً از نظر اقتصادی شکست خورده اند: چین برای ماندن در آفریقا رفته است. چین در آسیاست، آنهم در تمام آسیا. چین در اروپا است. آنها همه جا هستند. و آنها خیلی خوب کار می کنند. بنابراین آمریکا شکست خورده است. و اکنون ایالات متحده باید با این واقعیت روبرو شود که از چین شکست خورده است.

آنها از نظر اقتصادی با اختلاف زیادی شکست خورده اند. این نابودی کامل است. و تنها کاری که می‌توانیم در پاسخ چین انجام دهیم – چون نبایستی از نظر اقتصادی هم عقب بیفتیم – این است که به لحاظ نظامی بازو بگیریم.

دلیل احتمال تشدید تنش و اینکه چرا اشغال نظامی تایوان توسط دولت پکن تقریباً اجتناب ناپذیر شده است در این واقعیت نهفته است که ایالات متحده از یک «خط قرمز» اصولی و مهم عبور کرد.

در حالی که چین از «عضلات رقت انگیز» ایالات متحده نمی ترسد، اما شاهد رشد مشکلی در جنبش جدایی طلب تایوان است که در حال ظهور است جنبشی که پلوسی، اولین سیاستمدار بلندپایه آمریکایی، آشکارا از آن حمایت کرده است.

اسکات ریتر: چین با نگرانی شدید این موضوع را رصد کرده و بارها به ایالات متحده هشدار داده است که مراقب گفته‌هایشان باشد.


«شما می‌توانید عضلات کوچک آتروفی خود را نشان بدهید. ما اهمیتی نمی دهیم. بله، اما اگر شما سیاست‌هایی را دنبال می‌کنید که ایده تایوان مستقل را در میان عناصر سیاسی تایوانی که اکنون بر اساس آن عمل می‌کنند، زنده می‌کند، آن‌گاه چین خط‌مشی خود را ترسیم می‌کند.»

چیزی که بسیاری از آمریکایی ها متوجه نمی شوند این است که این فقط یک لفاظی نیست. این شرط آنهاست.

در سال ۲۰۰۵ چین در قانون اساسی خود تعهد مطلق این کشور به جنگیدن را در صورتی که تایوان به دنبال استقلال باشد، را قید کرده است.


اسکات ریتر خطر بزرگی را در این واقعیت می بیند که کاست حاکم ایالات متحده نمی تواند تحقیر اجتناب ناپذیر را تحمل کند و تنها راهی را که ایالات متحده هنوز از نظر نظامی قادر به انجام آن است در پیش خواهد گرفت: شروع یک جنگ هسته ای: «ما هیچ قابلیتی نداریم، هیچ، صفر، به جز هسته ای – این تنها چیزی است که باید ارائه دهیم. و این همان ترس بزرگ است، زیرا ما در شرف تحقیر هستیم به گونه ای که قبلا هرگز تحقیر نشده ایم. و این بدتر از پرل هاربر خواهد بود.»

این کارشناس اعتراف می کند که وقتی وزیر خارجه آلمان بائربوک وعده حمایت از تایوان را داد، مجبور شد بخندد:

«وقتی وزارت خارجه آلمان پیشتر بیانیه ای صادر کرد، واقعاً مجبور شدم بخندم. اگر چین به تایوان حمله کند، ما از تایوان حمایت خواهیم کرد.

با ناوگان آلمانی، نیروی هوایی آلمان، ارتش آلمان یا اقتصاد مافوق آلمان که آنقدر خوب است که نتواند آنرا بسیج کند؟ آلمانی ها چه چیزی را می خواهید بسیج کنید؟ چی را؟»

توصیه او به سیاستمدار سبز:

«خفه شو.»

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

پنج اقتصاد برگ جهان

با ميوه ها آشنا شويد

مصر پایتخت اداری جدید را با هزینه ۴۵ میلیارد دلار می‌سازد